Rquired skrev:
TBOC_Razor skrev:
GM-bil rakt igenom, ett riktigt problembarn i saabfamiljen....
Rostar som ett as i bakluckans nedre kant, plåtskarven vid bakdörrarnas bakre kant och sen även i dörrar om man inte är försiktig.
Huvudinstrumentet har fullt med kallödningar så instrumentet dör till och från, fixas genom att ta isär skiten och löda om det på lödpunkterna som felar.
Allmänt ful, trång och slö bil. Fast iofs bättre än en 740
Jag håller inte med, trång är väl det sista man kan kalla den modellen av 900 och framför allt bagaget rymmer en hel del för att finnas i en mellanklassbil? Ful tycker jag inte heller att den är, klart ett snik-exemplar med stötfångare i svart plast inte är det vackraste men hur vacker är en 9000 eller någon bil i standardutförande?
Det är så en SAAB skall se ut i mina ögon, dessutom sitter nyckeln på (i en SAAB) rätt plats och instrumentbrädan är logisk och känns modern jämfört med 9000 som framstår som ett tio år äldre hemmabygge med plottriga små knappar överallt. Å andra sidan är handbromsen på 900ng också en svag punkt, spänn den dagen innan besiktningen och håll tummarna för att den håller ett helt dygn verkar vara vad 900-ägare gör...
Sedan är både kvalitén samt väghållningen helt hopplös som du skrev och 9000 är en bättre bil, men rätt skall vara rätt!
Jo den är trång som en ungmö, jag får iaf knappt plats i morsans 900 -97 och sitter det någon annan i passagerarsätet så sitter man nästan på varandra. Ganska ofta slår man till den andra personen på vänsterknät när man ska lägga i femman eller backen också...
Bagaget är väl ok, jag syftade mest på hur den är att sitta i.
Och jo, modellen är skitful. Det enda som kan göra den någorlunda snygg är 9-3 aero/viggen paket.
Jag skulle tom hellre köpa en BMW än en NG 900 och det säger inte lite det...
BTW, handbromsen är obefintlig på hennes bil också...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P