3417
Sök

AKUT !!! Vad för V-låda kan jag ha i en Subaru Impreza GT -00 ?!?!?!

3 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Hej min Viskokoppling har gått på min GT , och ja behöver ha en ny v-låda. Någon som har någon ide eller aning vad för låda ja kan ha i en Subaru Impreza GT- 00 ?!?! Hör av er snabbt om ni kan! TACK!

866 Inlägg
10 februari 2012
Här kan du läsa vad som passar! http://members.iinet.net.au/~wearne/Sub … 0Specs.pdf      Men har bara visko kopplinen gått  den är lätt att byta ?!

3 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Hej ! tack för inlägget! Viskokopplingen kostar runt 7k-9k ! och nej den är inte så jävla lätt och byta hehe smile ! Men tack för åtanken!

866 Inlägg
10 februari 2012
Du behöver inte plocka ner lådan ens !! Man kommer åt den bakifrån på lådan .  Där säkert hur många viscokopplinar begagnade då man drar sönder dreven i huvudlådan på dom 5 växlade.

3 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
tro mig .. JRM racing och många andra mer kunniga subaru freaks har sagt att det inte är lätt att byta visko skiten.

866 Inlägg
10 februari 2012
Nej inte svårt ?? men jävligt kladdigt ! :-)  1/ Av med kardan 2/ släpp lådramen 3/ ta av växelspaksleden och slå ut sprinten på ingående växelväljar axel 4/ släpp dom 9 bultarna på bak gaveln 5/ dra ut gavel med mellan diff och visko plumpen med utgående axel.6/ dra ut utgående axel. Färdigt !! Och samma väg til baka :-) Hittar du en beg så är det läge att få den med gaveln så slipper du dela på resten. Har spikat ihop en hel flock sådana lådor med PPG  satser i. Med för mycket pulver i maskin så blev det väldigt varmt mellan hjulen :-) Så det har blivit några sådana operationer.

Sök