Asså ni verkar inte veta vad ni pratar om. Man får tävla med vilka märken som helst, så länge varan kan köpas i sverige och har ett listpris så man kan gå efter det i de prisbegransade klasserna. Dock kommer denna regeln försvinna nästa år, då försvinner prisbegränsningen.
Ogio, varför skulle man inte få tävla med mds grejor i mds egna tävlingar? HarryComa, vad menar du? vaddå kvala? Du menar tävlingarna innan finalen? I övrigt finns inga kval. Däremot får man kvalpoäng på alla tävlingar inför SM-finalen.
Sen hur det skulle gå för en att tävla i välljud med mds prylar är en annan sak. Som Freddan sa, har inte sett någon köra med MDS, förrutom en kille som har 2st MDS-basar.
btw, basen är det man behöver lägga minst pengar på om man skall tävla i välljud.
Jag är helt bängsäker på att jag läst detta då vi gick igenom hundratals regler inför sommarens evenemang, om det var emma eller något annat blir jag osäker på när ni säger sådär.
Ja, precis, kvala, jag skulle vilja se någon kvala i t.ex. Rookie40 med genomgående mds-prylar, möjligen med Raindbowgrejjer då.
Måste dyka ner i regelböckerna på firman imorrn och leta o scanna, låter allt vara osagt tills dess, tar tillbaka mitt uttalande tills jag hittat vad jag menade, och vad det är för källa.
du kan ha läst det i nån gammal regelbok, men nu för tiden är det fritt fram!
Ser dock inte kopplingen mellan att ni tävlar mot att jag har läst det i en regelbok, vad har det med saken att göra över huvud taget? Förutom att ni (liksom jag) har årets regelböcker tillgängliga och det har vi redan konstaterat att den regel jag syftar på inte finns med nu.
Nu kom vi dock ifrån ämnet rejält, fortsätter gärna diskussionen i en annan tråd.