cheffer skrev:
Redstuff är väl de som är raceigast av dem alla? Varför rekommendera det när ni inte vet vad han har för behov? Vad det gäller märke på originalbeläggen så kan jag inte svara men du kan ju även kolla på stoptechs sportbelägg om du är ute efter en liten uppgradering, sportbelägg som funkar utmärkt på gata och tål även lite bankörning och mer inspirerad körstil

Sedan dammar de nog lite mer än greenstuff men det beror ju på vad man prioriterar.
Yellow stuff är det värre av dem EBC som tagits upp.

Fortfarande ett gatbelägg som även klarar att ta några varv om man vill.
Red stuff är mellan Gren och yellow men endå mkt bättre än Green och är bra på en bil med lite hästar
Detta belägg som damma minst av dem 3 och klarar även dem nåt enstaka varv innan dem brinner:P
Enl egen erfarenhet och körstil så ville jag ha värre än Red då dem vart snabbt för varma men beror ju på hur man kör också. Yellow var jag nöjd med. Jag böt till Ferodo då jag böt hela bromssystemet fram och bak. Men dem kostar ganska mkt mer än dem från EBC.
Och pratar av egen personlig erfarenhet då jag testat dem alla 3 olika på min Seat.
Sen har jag även testat red och green även på andra bilar..
En chippad GTI skulle jag köra med Red eller Yellow. Green presterar ganska så likt mot org men dammar lite mindre.
För en liten peng till kan man lika gärna satsa på Red stuff som är SÅ mkt bättre.
Och igen ingen av dem är Racebelägg enbart för bana så bromskraften finns från början ingen förvärmning krävs för att det ska betta bra! Sen blir det ju tom lite bättre när dem får lite värme på sig men redan kalla så är dem mkt bättre än org.
Här ser du i vilken ordning dem kommer.
![http://www.euroautobreakers.com/braketemp.jpg]()
Finns värre belägg från dem också som inte är med på den listan..
Men bästa är att skaffa en egen uppfattning.
Mvh// Michel