3282
Sök

Vinande ljud i bak axel klumpen bmw

39 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Får ett vinande/rasslande/tågtuta ljud ( högt) när jag kör i 30 km/h å över, Det låter som mest vid mycket mycket litet gaspådrag. Men det finns även kvar om jag gasar mer, men inte lika tydligt, Släpper jag gasen helt försvinner ljudet helt. rullar jag i fri läge så låter det inte heller.
det kom helt plötsligt, hade inte hört det något innan utan helt plötsligt en dag lät det.
Bilen är en bmw 318is -92, 18 000 mil. Allt annat är fräsch, de klunkar ingenting så i övrigt så är den i bra skick. (inte särskilt hårt körd)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2012
Har du kollat om du har någon olja i diffen?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

39 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:

nix,
ha inte hunne göra det,  men det syns att det har läckt ut, vet inte hur mycket, Men antar att ljudet inte kommer försvinna om jag fyller på med olja, utan antar att det redan är försent, det märkliga är att det låter så  jävla mycket mer när man bara gasar lite lite gran...

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2012
Gison skrev:
marwin_of_sweden skrev:

nix,
ha inte hunne göra det,  men det syns att det har läckt ut, vet inte hur mycket, Men antar att ljudet inte kommer försvinna om jag fyller på med olja, utan antar att det redan är försent, det märkliga är att det låter så  jävla mycket mer när man bara gasar lite lite gran...

Har du en jäkla tur kan det räcka med olja, kan ju iallafall va värt ett försök. Det är ju billigare än att byta diffen så det skulle jag provat först.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

486 Inlägg
13 februari 2012
Nästan garanterat din pinjong, ganska vanligt på e36. Även jag hade de jävliga ljud du beskriver. Fick efter att jag försökte börna med lite för bra grepp. :p

486 Inlägg
13 februari 2012
Nästan garanterat din pinjong, ganska vanligt på e36. Även jag hade de jävliga ljud du beskriver. Fick efter att jag försökte börna med lite för bra grepp. :p

Sök