. . . fortsättning:Sittdynan till baksätet visar sig ha en några skavanker som måste åtgärdas
…
En av förstärkningarna i botten har lossat helt
Slipning + …
… svetsning = Fixat
Ett av fjäderbanden har fått en rejäl påfrestning (vilket fortplantant sig till stommen – som knäckts av) vilket resulterat i en skada så att hela bandet ’saggar’. (Hmm – här har sannolikt suttit någon luns på minst 150kg i sätet
)
Pilen visar att det blivit en kraftig ’knäck’ … vi vill inte värma fjäderstålet eftersom en sådan åtgärd kan förstöra fjädringsegenskaperna – utan vi försöker ha ’dragkamp’ och dra allt tillrätta
När vi är hyfsat nöjda med rätningen av fjäderbandet, så säter vi i krokar som förbinder den skadade sektionen med de som klarat sig. Förhoppningsvis ska detta något så när återställa fjädringsegenskaperna på denna del av baksätet
Som tidigare sagt så hade skadan fortplantat sig ner till ramen som brustit rakt av vid fjäderinfästningen
Bara att rikta och slipa, för att till …
… sist svetsa och slipa
Denna skada orsakade jag själv när jag försökte kränga av tyget
Vi har försökt värma ihop metallen med TIG-svetsen
Till sist: Ett bedrövligt försök från vår sida att MIG-svetsa ihop den brustna fjädern i överkanten av framstolens ryggstöd … fy vad svårt det var att få bra
Hoppas verkligen detta kommer att hålla
Fortsättning följer . . .