Detta är ett bygge från scratch - d.v.s. en icke-komplett bil köpt helt nedplockad - som jag genomför tillsammans med min son Andreas. Det som gjorts hittills i stora drag är att laga rost, modifiera karossfästen, byta... Visa mer
Det är ju så att gamla cellulosalacker inte kan blandas med moderna lacker … åtminstone enligt våra tidigare erfarenheter slutar varje försök att fuska med detta att den nya lacken reser sig och krackelerar inom någon vecka Kanske någon annan vet på bättre råd?
Det är ju så att gamla cellulosalacker inte kan blandas med moderna lacker … åtminstone enligt våra tidigare erfarenheter slutar varje försök att fuska med detta att den nya lacken reser sig och krackelerar inom någon vecka Kanske någon annan vet på bättre råd?
Fortsättning följer . . .
Det är sant. Ny lack på gammal cellulosa är NO NO
Snyggt jobbat annars
dethär med cellulosalack ni pratar om, är det sånt på alla bubblor ? har nämligen en -68a och har väl egentligen bara tänkt slipa ner nuvarande lack och lacka med grund och vanlig billack över, är det möjligen en dum ide ? bättre med plåtrent ?
Räcker det med att slipa plåtrent och torka med thinner för att få bort cellulosan?
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
Eftersom jag har ganska många följare är det kanske även på plats med en liten ursäkt för att det i snart två veckors tid har det varit fokus på annat och slött med uppdateringar ...
Bättring utlovas
Bättring hoppas jag verkligen på började nästan fundera på om du hade gått och grävt ner dig
dethär med cellulosalack ni pratar om, är det sånt på alla bubblor ? har nämligen en -68a och har väl egentligen bara tänkt slipa ner nuvarande lack och lacka med grund och vanlig billack över, är det möjligen en dum ide ? bättre med plåtrent ?
gillar denna tråden somfan förövrigt, keep it up!
//John
Exakt när cellulosalackerna försvann vet jag inte riktigt ... tidigt 60-tal?! På en VW 67:a jag lackade på 80-talet var det 'modern' lack iallafall, då du kan känna dig lugn där, John
Eftersom jag har ganska många följare är det kanske även på plats med en liten ursäkt för att det i snart två veckors tid har det varit fokus på annat och slött med uppdateringar ...
Bättring utlovas
Bättring hoppas jag verkligen på började nästan fundera på om du hade gått och grävt ner dig
fadret skrev:
Äntligen är det något att läsa igen,har varit tråkigt utan uppdatering
Bättring utlovas
fadret skrev:
Nåväl - jag är här nu
Det är bra det, annars vet jag ju inte hur mycket jag ligger efter med mitt projekt om du inte uppdaterar
just nu så ligger ni ett ganska så stort steg före mig och pappa
Plåtmässigt - ja möjligen, men vad det gäller motor och inredning - nej knappast
plåtmässigt tror jag att vi ligger ganska så lika men med motor så är ni före oss men inredningen ligger vi nog på samma nivå vi har endast stolarna till den allt annat har vi eldat upp
Bättring utlovas
fadret skrev: