2639
Sök

Högtalarna slutade fungera?!

20 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
satte tillbaka orginal högtalarna fram och ett par nya 5.25 bakdörrar och baslåda i bagaget..

när jag kopplade in allt och testade det sen så kom där inget ljud ur någon av högtalarna,  bara basen spelade. Sladdarna i huvudenheten satt som de alltid har gjort..
Vad kan felet ligga i? Jag har ingen som helst aning, någon som haft samma problem eller vet lösningen?

tillvägagångssätt för att felsöka hjälper också..

tacksam för svar

75 Inlägg
15 februari 2012
Du har inte stängt av det interna steget i huvudenheten?

20 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
hur lyckas man med det?... och hur återställer man det?
kanske olika från enhet till enhet?

424 Inlägg
15 februari 2012
Problemet kan ligga i lite olika faktorer här men jag får ingen generell uppfattning om din installation..

Har du ett steg emellan HU'n -> Högtalare och sen kopplade du in nya högtalare bak som går via steget el enbart HU'n?

Kör du bara via HU'n så förmodar jag att du har en aktiv låda?

Du måste va mer specifik, för annars kan de bli svårt o hjälpa.

De där me "stängt av det interna steget i huvudenheten" låter lite.. big_smile (...no offence MitZu)

För stereon går väl via tändningen, så du har väl stängt av bilen el tyckt power-off?

För de går inte att stänga av de "interna steget" i huvudenheten & ha enheten på samtidigt

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 februari 2012
LiNx: På ett flertal huvudenheter går det faktist att slå av den inbyggda förstärkaren. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

424 Inlägg
15 februari 2012
Ok, hade inge aning om separat avstängning men inga jag ägt iaf smile

Han får väl testa "reset" knappen i annat fall

75 Inlägg
15 februari 2012
Det gick att stänga av förstärkaren på min gamla kenwood och det går på min nya alpine (power ic).
Men som sagt olika namn på andra enheter.

20 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Har passiv låda i bagaget med externt steg till det, och den spelae som den ska, problemet är att alla högtalarna tvärdog, kommer inte ett knyst från dem..
Vet inte riktigt hur jag ska förklara mer, men ställ frågpr så ska jag svara så gott jag kan på dem smile

20 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Har mätt på högtalarutgångarna från hu:n och där är ingen spänning alls..

Kollade säkringarna och nummer 26 står de audio på och den saknas, men i hålet till säkringen finns liksom inga "tänder" som griper tag i säkringen finns liksom inte, de kan väl intr ha suttit ngn? För de tänderna kan väl fan inte trilla av bara sådär.. :o

3 187 Inlägg
16 februari 2012
mathiasffs skrev:
Har mätt på högtalarutgångarna från hu:n och där är ingen spänning alls..

Kollade säkringarna och nummer 26 står de audio på och den saknas, men i hålet till säkringen finns liksom inga "tänder" som griper tag i säkringen finns liksom inte, de kan väl intr ha suttit ngn? För de tänderna kan väl fan inte trilla av bara sådär.. :o

eftersom stereon funkar så är det inte säkringen. kan vara kortslutning på en högtalarkabel.

474 Inlägg
16 februari 2012
Precis som big-jepp säger låter de precis som att det ligger plus och minus mot varandra.
Fick kortis i en bil, då funka huvudenheten och basen, men inte högtalarna smile

20 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Helt rätt.. Några kardeler hade sträckts sig över till andra sidan..
Ett tips, koppla inte i mörker med en liiiten ficklampa som hjälp ^^

Sök