3264
Sök

Matt bilvax?

453 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Tjenare! Har lackat mina fälgar matt svarta, men skulle vilja se om det finns något vax man kan lägga på som skyddar så skiten inte fastnar lika lätt?

Men kan ju inte ta vanligt vax för då blir det ju "blankt"

Har googlat lite men inte funnit vad jag söker.  Så är det någon som vet om det ens finns? och vad jag kan köpa det.

16 197 Inlägg
18 februari 2012
jonnielahti skrev:
måla bilen blank så kan du vaxa hur mycket bu vill smile

å vilket smart svar...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Offroad Racing
3 122 Inlägg
18 februari 2012
evilaudio skrev:
jonnielahti skrev:

å vilket smart svar...

Spelar ju dessutom ingen roll hur bilen är lackad eftersom det var fälgarna det gällde...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

16 197 Inlägg
18 februari 2012
henke_99 skrev:
evilaudio skrev:
jonnielahti skrev:

å vilket smart svar...

Spelar ju dessutom ingen roll hur bilen är lackad eftersom det var fälgarna det gällde...

de va väl lite de jag syftade på oxå..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 125 Inlägg
19 februari 2012
Timjoh skrev:
Tjenare! Har lackat mina fälgar matt svarta, men skulle vilja se om det finns något vax man kan lägga på som skyddar så skiten inte fastnar lika lätt?

Har googlat lite men inte funnit vad jag söker.  Så är det någon som vet om det ens finns? och vad jag kan köpa det.

Klarlack med mattmedel i,då får du ju en skyddande yta

453 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
fadret skrev:
Timjoh skrev:

Klarlack med mattmedel i,då får du ju en skyddande yta

Japp har ju lagt det på när dom lackades. Men du lägger ju på vax på din bil så det ska bli ett skydd över lacken.
Och så den håller si blankare längre. och jag har ju exakt samma lack bara att "klarlacken är matt då" Så har hört lite att det finns för matta färger med. Tar jag vanligt vax blir dom ju kanske lite lika matta längre.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
19 februari 2012

Bygger rolig bil. :)

Sök