3142
Sök

Besikta bilen med (stor intercooler)

OVERBOOSTED
852 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
hello smile

har en volvo 745a tic,
och jag har köpt en STOR intercooler (600-300-70mm) med anslutningarna neråt och tryck rören kommer gå igenom där batteriet och spolarvätska behållaren sitter så måste kapa upp hål där för tryckrören, men kommer bilen gå igenom bes när tryckrören går där? för om det är rost hål där så får man ju en 2:a! batteriet ska sitta i skuffen och spolarvätska behållaren nån annanstans  roll

tacksam för snabba svar smile

Mvh//

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

249 Inlägg
20 februari 2012
De går igenom

8 250 Inlägg
21 februari 2012
I princip så ska det inte gå igenom om man tittar rent på hur lagar och regler ser ut. I verkligheten däremot så beror det helt på den som besiktar pom dem släpper det eller inte.

1 365 Inlägg
21 februari 2012
+1

Marlboroman skrev:
I princip så ska det inte gå igenom om man tittar rent på hur lagar och regler ser ut. I verkligheten däremot så beror det helt på den som besiktar pom dem släpper det eller inte.

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
21 februari 2012
bättre att köpa stora kylet och montera en anpassad intercooler som stora intercoolern på 940 då syns den inte ens smile
då får man även bra kylning på vattnet oxå

och står snuten efter vägen har dom betydligt mycket mindre att störa sig på smile
Senast redigerat av Growe (21 februari 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

249 Inlägg
21 februari 2012
jag har i samma måt som han och min har dem inte sagt ett dug om gick igenom bes med den okså, men gör man det snyggt så ska det inte bara några problem

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
-SVERIGE 2012-
Ska man göra nått roligt, finns det ALLTID en lag!

Bes först, smäll på din ic efteråt! frågar grisen nått så säg bara att du fick den igenom bes så här.

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
21 februari 2012
NoFantasy skrev:
-SVERIGE 2012-

Bes först, smäll på din ic efteråt! frågar grisen nått så säg bara att du fick den igenom bes så här.

att den gått igenom besiktning gör inte bilen mer laglig ? tror de skiter i att du säger att du fick igenom den. Om de nu bryr sig då

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:
-SVERIGE 2012-

att den gått igenom besiktning gör inte bilen mer laglig ? tror de skiter i att du säger att du fick igenom den. Om de nu bryr sig då

Ja men vad skulle dom säga igentligen? vad är oddsen på att dom stoppar en gammal volvo för att kolla IC?
om det inte är en sån där mega överdrivet stor som man kan ploga snö med! men man behöver nog inte ha en sån stor! ingen använding för den!

man kan ju alltid skylla på att man är så full? bilen stulen? inget körkort? flyktingarna i skuffen sa....big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

7 100 Inlägg
21 februari 2012
bara de inte blir en massa vassa kanter och att spolningen funkar så ska de nog inte vara nå problem,men de beror helt på vilken bes kille/tjej man får.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
21 februari 2012
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:
-SVERIGE 2012-

Ja men vad skulle dom säga igentligen? vad är oddsen på att dom stoppar en gammal volvo för att kolla IC?
om det inte är en sån där mega överdrivet stor som man kan ploga snö med! men man behöver nog inte ha en sån stor! ingen använding för den!

man kan ju alltid skylla på att man är så full? bilen stulen? inget körkort? flyktingarna i skuffen sa....big_smile

Det de KAN göra är väl att kräva reg bes ... men det är inte så troligt som sagt, men de KAN göra det om de vill

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 februari 2012
henkemedpuffen skrev:
De går igenom

Enda vettiga svaret i hela tråden, finns ingen i hela världen som fått nedslag på en stor intercooler...

1 365 Inlägg
21 februari 2012
Det finns folk som fått besikta om för betydligt mindre grejer... Typ fel ändrör på avgassystem. Allt handlar om hur pålästa besiktningsgubbarna är, om de är på bra humör och om de ogillar bilmärket ifråga. Just Volvo är ju de flesta besiktningsmän/kvinnor rätt bra på och vet vad som ska sitta där eller inte. Sen är de flesta schyssta och släpper igenom men långt ifrån alla.

MeloveGolf skrev:
henkemedpuffen skrev:
De går igenom

Enda vettiga svaret i hela tråden, finns ingen i hela världen som fått nedslag på en stor intercooler...

448 Inlägg
21 februari 2012
MeloveGolf skrev:
henkemedpuffen skrev:
De går igenom

varför skulle man inte få det ?
har ju ändrat motorn specifikation.

Xzit

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
21 februari 2012
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:
-SVERIGE 2012-

Ja vad är oddsen för det? En liten del av mig tvivlar ju på att man stoppar ditt en stor jädra IC för att ha bilen ståendes hemma i garaget... Med tanke på att det är 740 så lär den snurra runt en del vid den lokala korvkiosken.... Så jag skulle vilja säga att det är rätt fina odds för att han någon gång kommer bli stannad. Eller vad tror du? wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 februari 2012
MeloveGolf skrev:
henkemedpuffen skrev:
De går igenom

Starka ord...

Jag vet en som fått anmärkning på intercooler. *räcker upp en hand*

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

OVERBOOSTED
852 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
det jag mest undra över var om det är OK att kapa upp hål där batteriet sitter för får ju nedslag på bes om det är rost hål där tongue

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 februari 2012
jh-hindersson skrev:
det jag mest undra över var om det är OK att kapa upp hål där batteriet sitter för får ju nedslag på bes om det är rost hål där tongue

Och kalla det "kylning"?

Tveksamt om det funkar, just fastsättning av batteri samt att det inte skall kunna läcka / skvätta vid en olycka är de ofta relativt nitiska på. Bättre att fixa ordentligt.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

KHRacing
21 februari 2012
MeloveGolf skrev:
henkemedpuffen skrev:
De går igenom

beklagligtvis finns det flera stycken vad jag vet, finns mera info på andra forum.

249 Inlägg
21 februari 2012
vad är deta och sita och bråka om? släng dit ic kör och besa får du nedslag hem och byta till org tar ju 5 min så är problemet löst!

Sök