2576
Sök

Köpråd: Ljud till en BMW 316 compact

35 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
Hejsan!

Jag vill gärna ha lite bättre ljud i min bil, behöver och ska absolut INTE vara det bästa absolut inte på långa vägar. Vill bara ha lite mer känsla när man spelar musik i bilen. Tyvärr får man väl säga så kan jag väldigt lite om bilar och ljud, så jag söker tips på billiga (runt 2,000 max) för saker som man eventuellt behöver.

För tillfället så har jag en cd-växlare om det är någon hjälp, vill gärna behålla den ;-) Så om jag har förstått allt rätt så behöver jag en bas, slutsteg och eventuellt högtalare? Har ni några förslag på olika saker som man kan själv sätta in relativt lätt. Gärna länkar, och snälla försök hålla priset så lågt som möjligt. Dålig ekonomi efter bilköp ;-) Tack på förhand!

141 Inlägg
8 september 2006
Är det original radio som sitter i den? om du bara vill ha lite bättre ljud så hade jag satsat på ett par grymma 6x9 med slutsteg och monterat i hatthyllan. http://mds.se/products/caraudio_twocolu … emId=28831

Bmw 325 e36 Turbo

1 631 Inlägg
8 september 2006
Du får inte bas, slutsteg och högtalare för 2.000 om du inte vill ha det allra billigaste. Blir inte bra med så billiga delar.

Alternativen med den budgeten handlar om nytt framsystem (och / eller) 6x9or bak. Det beror lite på vad som får plats och vad som finns i bilen idag. Vet du vad som är monterat idag? Tänker mest på storleken på högtalarna?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök