3207
Sök

Projekt SAAB 9-5

Blå bilen säljes, ny bil tar över

66 519 Visningar
Uppdaterades senast 21 januari 2014
62 Inlägg
23 september 2012
tycker du ska koppla in led under ratten så det lyser ner på fötterna, och samma på högersidan så när du öppnar dörrarna så lyser det wink

296 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Ankman93 skrev:
tycker du ska koppla in led under ratten så det lyser ner på fötterna, och samma på högersidan så när du öppnar dörrarna så lyser det wink

Hehe, självklart ska jag ha det också, tänkte lösa bagaget klart först i alla fall wink

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

62 Inlägg
23 september 2012
gör du rätt i! bara du skriver vad som händer här med smile

296 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Jag lovar! smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

62 Inlägg
23 september 2012
gött!

589 Inlägg
6 november 2012
rolig tråd! kul att läsa om andras 9-5or! tongue jobba på så blir de här kung!

saab turbo!

296 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Hej igen!
Nu var det längesen jag skrev här, trots att jag lovade sad

Jag har gjort lite småpill med bilen och dessvärre inte haft tid att skriva om det.
Men jag har installerat motorvärmare och kupéfläkt så jag får det varmt och härligt nu under vintern smile
Sedan fixade jag en liten oljeläcka vid oljetillförseln för turbon, ersatte röret med en stålomspunnen slang så nu är det tätt och fint smile Men jag lovar er att det var ett rent helvete att få dit den!!

I helgen hade jag tänkt laga ACC, har felkod 8 på den. Var på Mechanum idag och köpte insatshylsan för axeln där, en billig reservdel för en gångs skull, 23 kr! smile

Sedan fick jag hem ett paket idag från en kille i Skåne, men det kommer jag berätta mer om vid ett senare tillfälle wink

Ha det gött så länge!

*Jag ska lösa lite bilder på allt som gjorts också, ska bara ta hem min kamera*

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

589 Inlägg
16 december 2012
härligt! var ju ett tag sen man var inne här! smile jo jag hade problem med samma oljeläcka förut:) ett rent helvete att får dit smile

saab turbo!

296 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
stojf skrev:
härligt! var ju ett tag sen man var inne här! smile jo jag hade problem med samma oljeläcka förut:) ett rent helvete att får dit smile

Ja, det gick många timmar innan man tillslut fick på gängorna vid turbon utan att ha missat någon bricka wink

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

296 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Jag hade tänkt ladda upp massa bilder nu ikväll på vad jag gjort i helgen, men precis när man ska börja föra över från kameran till datorn så dör batteriet, typiskt sad

Men det kan ju bara betyda en sak, att jag har många bilder från helgen wink
Får väl se om jag slänger upp dom imorgon eller senare i natt smile

Ciao!

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

139 Inlägg
16 december 2012
Tja , gällande ram till stereon så har vi på BRL den riktiga 2din ramen från Pioneer som passar alla 2din apparater. Annars kör man en ram vi har som heter DFP0405 så blir det lite bättre i alla fall.  smile

296 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
PhlippenDesignAudio skrev:
Tja , gällande ram till stereon så har vi på BRL den riktiga 2din ramen från Pioneer som passar alla 2din apparater. Annars kör man en ram vi har som heter DFP0405 så blir det lite bättre i alla fall.  smile

Menar du den här?
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … -9-5-.html

Jag har sett den förut, men tycker verkligen inte den är värd priset.
Tack för tipset ändå! smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

139 Inlägg
16 december 2012
davidburman skrev:

Menar du den här?

Ja den är lite dyr men jag testade www.brl.se/sv/artiklar/stereoram-dfp-04-05.html i min 9-5a och det är klart bättre än den som är standard till alla 2din när man köper dem smile

296 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
davidburman skrev:

Menar du den här?

Ja den är lite dyr men jag testade www.brl.se/sv/artiklar/stereoram-dfp-04-05.html i min 9-5a och det är klart bättre än den som är standard till alla 2din när man köper dem smile

Okej, ja, det kanske man ska testa. Men jag har också funderat på att göra en egen för att få optimal passform. Jag håller på lite med plastsvetsning och jag tror inte det borde vara allt för svårt, så länge man har tålamodet wink

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

139 Inlägg
17 december 2012
davidburman skrev:
davidburman skrev:

Menar du den här?

Okej, ja, det kanske man ska testa. Men jag har också funderat på att göra en egen för att få optimal passform. Jag håller på lite med plastsvetsning och jag tror inte det borde vara allt för svårt, så länge man har tålamodet wink

Nej då är det ju enkelt:)
Kolla mitt projekt så får du se vad jag pysslar med nu smile

296 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
davidburman skrev:

Vilket utav dom? wink Jag följer din postbil smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

139 Inlägg
17 december 2012
davidburman skrev:
davidburman skrev:

Postbil? tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258526 den tråden är det smile

296 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
davidburman skrev:

Postbil? tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258526 den tråden är det smile

Haha det var inte din bil lol .. Jag var nog lite väl trött igår kväll och blandade ihop det lite smile

Ska följas smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

589 Inlägg
17 december 2012
ja de är ett riktigt helvete med alla brickor! jag spenderade några timmar ute i garaget ikv med!

saab turbo!

296 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
stojf skrev:
ja de är ett riktigt helvete med alla brickor! jag spenderade några timmar ute i garaget ikv med!

Hehe, det gillar vi smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

Sök