2515
Sök

BMW Väghållning-tips&tricks? :)

86 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har varit och hämtat en bmw 518i e34 -90. Mycket fin osv.
Jag vill få den lite styvare, så jag undrar vad som är bra att köpa då? och vart jag kan köpa det wink
Vad jag har kommit fram till:
Sänkningssats, typ dessa? http://www.amotek.se/sankningssatser/su … 530mm.html
Krängningsh..., typ?
Fjäderbensstag, typ denna? passar stag till 520i/525i min? http://www.amotek.se/fjaderbensstag-sta … an-88.html

Jag får hyfsat bra lön, men jag dricker hyfsat mycket öl också. Så länka inte ngn coilovers för 10k är du snäll (:
Kan tänka mig lägga runt 1k per tjofräs smile

Tar även emot div. tips och tricks då detta är min första bmw smile
Tack på förhand!
Senast redigerat av fookyu (21 februari 2012)

Röda bilar är skit :(

1 277 Inlägg
21 februari 2012
Det jag rekomenderar starkt är grövre hämmare och polybussningar, gärna alla.

12 086 Inlägg
21 februari 2012
Du är helt ute o cyklar, man köper inte en 518 E34 för att sedan lägga pengar på polybussningar och krängningshämmare.

1 277 Inlägg
21 februari 2012
Germax skrev:
Du är helt ute o cyklar, man köper inte en 518 E34 för att sedan lägga pengar på polybussningar och krängningshämmare.

det är det som gör mest skillnad tillsammans med hårdare fjädrar och bättre dämpare. kan inte säga att t ex fjäderbensstag gör supermycket skillnad om man inte har bytt andra grejer också

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 februari 2012
Köp såna här: http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-Sport … 337232f328 Då blir den så bra den kan bli för nästan inga pengar alls.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

86 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
okej, så hårda fjädrar och feta dämpare+bussningar? smile
Någon som vet om fjäderbensstag? passar den jag länkade till en 518i?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 februari 2012
www.rejsa.nu, sedan går du in på BMW CS egna forumdel och där skall du finna alla tips och tricks.

Varför vill du göra en 518, en jättetung och jätteslö bil, styvare/stummare? Mitt första tips är att sälja den och skaffa en bättre grundbil, om du nu har bra lön och kan tänka dig att skita i att öla på löpande basis?

"When innovation meets passion!"

86 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
www.rejsa.nu, sedan går du in på BMW CS egna forumdel och där skall du finna alla tips och tricks.

Varför vill du göra en 518, en jättetung och jätteslö bil, styvare/stummare? Mitt första tips är att sälja den och skaffa en bättre grundbil, om du nu har bra lön och kan tänka dig att skita i att öla på löpande basis?

Tack för länken!

Varför? -Tja, därför?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
23 februari 2012
finns det någon mening ?!?! det är ju en tråkig bil att köra i vilket fall

köp en e30 med 2,5 eller liknande, mycket roligare bil... eller om du nu vill ha 4 serie finns ju 535 eller 540

86 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
finns det någon mening ?!?! det är ju en tråkig bil att köra i vilket fall

köp en e30 med 2,5 eller liknande, mycket roligare bil... eller om du nu vill ha 4 serie finns ju 535 eller 540

Skriv gärna något om väghållning, då det är DET tråden handlar om smile
Hade jag velat ha en ny bil så hade jag nog inte lagt upp en tråd va?

tack på förhand.
Senast redigerat av fookyu (23 februari 2012)

Sök