3398
Sök

Kopplings schema, baslåda , steg etc!

562 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
Tjenna... Funderar lite på en passiv baslådda å en fyrkanals slutsteg.. men hur fan kopplar man allt har aldrig fått svar på de.. så snälla skicka ett kopplings schema på hur man kopplar, från sterio till högtalare till basar..  skicka alla scheman ni har wink

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

2 911 Inlägg
8 september 2006
Nackdelen är att just kopplingsscheman just mellan slutsteg och basar varierar kraftigt, det beror helt på vilken typ av slutsteg man har och antalet basar, därtill också antalet spolar på basen/arna och dess ohm.

Om du vet vilket steg du skall ha samt vilka basar så kan du nog få hjälp med kopplingen, räknar man på alla möjligheter med olika steg och basar så blir det uppåt 150-200 olika kopplingsscheman beroende på steg och bas/ar wink

562 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
hehe okej.. men har funderat på denna: http://www.brl.se/main.aspx?mc=76&c=76&p=3199 pga låg inkomst..  någon som har ett schema till det? eller om någon kan säga vart slutsteget ska kopplas i sterion lr så? :S  basen till slut fixar jag nog xD
Senast redigerat av tobi (8 september 2006)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

med lem
1 147 Inlägg
8 september 2006
om du frågar på stället du ska köpa prylarna kan dom nog ge dig en ganska exakt beskrivning. det e nog bättre än o få lite olika idéer här. även om jag vet att många är mycket duktiga.

o by the way så e det väl bara lågnivån o signal/remote som ska in i stereon, plus till batteriet o minus/jord i ren plåt.
Senast redigerat av dallelito (8 september 2006)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

12 Inlägg
8 september 2006
Generellt kan man säga att från slutsteget till stereons lågnivå utgång (rca) skall det dras signalkabel och från slutsteget till stereons "remote" i iso-kablaget skall du också dra en liten kabel som slår på och av slutsteget samtidigt som stereon, så det inte står på hela tiden typ.

Utöver det ska du ha en pluskabel från batteriets plus-pol till slutsteget och en jordkabel från slutsteget till bilens plåt.

Sen kommer man till det lite klurigare som HarryComa snackar om kopplingen mellan just baslådan och slutsteget.. Där blir det nog bäst om du hör med försäljaren.

Judge not, lest ye be judged yourself

Sök