3760
Sök

Laddtrycks funderingar T3/T4 Turbo b230FT

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#1
Hallå alla!
Jag har en fundering på lite laddtryck!
Jag ska åka med 3"Lmm, "968" spridare, sedan chip till bränsleboxen och guldboxen, även ett annat grenrör, Alu IC.
Och en T3/T4 AIR 60 "kina kopia".
För att nå 270-300hk med dessa "produkter", vart bör laddtrycket hamna på ungefär?
Är jag ute och seglar med 1 bars tryck?
Allt övrigt är orginal utom en ställbar btr, då dvs.
Tacksam för svar!

Just... Awsome!

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 februari 2012
#2
Tror inte du når 300hk med det du skrivit.. Vad för topp?? Kam??

...........Team T-Röd Racing.............

761 Inlägg
21 februari 2012
#3
1,5 för du nog upp i, och hyfsat hög tändning för att det ska bli 300hk


334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#4
StlpMK skrev:
Tror inte du når 300hk med det du skrivit.. Vad för topp?? Kam??

530 med A-kam

Just... Awsome!

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#5
dannnej skrev:
1,5 för du nog upp i, och hyfsat hög tändning för att det ska bli 300hk

Ofaen, så mycket ändå?

Just... Awsome!

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#6
joxxan skrev:
dannnej skrev:
1,5 för du nog upp i, och hyfsat hög tändning för att det ska bli 300hk

Ofaen, så mycket ändå?
Dum fråga kanske men hur mycket behöver jag höja tändningen?
Och hur?

Just... Awsome!

761 Inlägg
21 februari 2012
#7
530 topp med A kam kanske bahöver mer ladd till och med.

däremot kommer du få ett riktigt vridmonster med dom grejerna, jag har satt ihop en liknanade motor dock b23et och e85, vid 1,5 i ladd så släppte den diffat på laddtryck på 3:an, och högg man till minsta lilla på kopplingen på 4:an så ritade den då med.

som sagt inte mycket effekt, men grymt vrid, dom flesta stirrar sig blinda på hästarna, medans det är vridet som käns


334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#8
dannnej skrev:
530 topp med A kam kanske bahöver mer ladd till och med.

däremot kommer du få ett riktigt vridmonster med dom grejerna, jag har satt ihop en liknanade motor dock b23et och e85, vid 1,5 i ladd så släppte den diffat på laddtryck på 3:an, och högg man till minsta lilla på kopplingen på 4:an så ritade den då med.

som sagt inte mycket effekt, men grymt vrid, dom flesta stirrar sig blinda på hästarna, medans det är vridet som käns

Okej, jo du har nog en poäng där med HK & Nm.. smile
faen big_smile Låter som något liknande jag är ute efter, men blir väl bara en massa krabb med e85 konvertering?

Just... Awsome!

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 februari 2012
#9
joxxan skrev:
dannnej skrev:
530 topp med A kam kanske bahöver mer ladd till och med.

däremot kommer du få ett riktigt vridmonster med dom grejerna, jag har satt ihop en liknanade motor dock b23et och e85, vid 1,5 i ladd så släppte den diffat på laddtryck på 3:an, och högg man till minsta lilla på kopplingen på 4:an så ritade den då med.

som sagt inte mycket effekt, men grymt vrid, dom flesta stirrar sig blinda på hästarna, medans det är vridet som käns

Okej, jo du har nog en poäng där med HK & Nm.. smile
faen big_smile Låter som något liknande jag är ute efter, men blir väl bara en massa krabb med e85 konvertering?

Om du ska åka original sprut å inte kan ställa tändnig e inte e85 jätte lämpligt

...........Team T-Röd Racing.............

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#10
StlpMK skrev:
joxxan skrev:
dannnej skrev:
530 topp med A kam kanske bahöver mer ladd till och med.

däremot kommer du få ett riktigt vridmonster med dom grejerna, jag har satt ihop en liknanade motor dock b23et och e85, vid 1,5 i ladd så släppte den diffat på laddtryck på 3:an, och högg man till minsta lilla på kopplingen på 4:an så ritade den då med.

som sagt inte mycket effekt, men grymt vrid, dom flesta stirrar sig blinda på hästarna, medans det är vridet som käns

Okej, jo du har nog en poäng där med HK & Nm.. smile
faen big_smile Låter som något liknande jag är ute efter, men blir väl bara en massa krabb med e85 konvertering?

Om du ska åka original sprut å inte kan ställa tändnig e inte e85 jätte lämpligt

Okej, jo orgnial sprut blir det, sen 98oktan.

Just... Awsome!

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 februari 2012
#11
joxxan skrev:
StlpMK skrev:
joxxan skrev:

Okej, jo du har nog en poäng där med HK & Nm.. smile
faen big_smile Låter som något liknande jag är ute efter, men blir väl bara en massa krabb med e85 konvertering?

Om du ska åka original sprut å inte kan ställa tändnig e inte e85 jätte lämpligt

Okej, jo orgnial sprut blir det, sen 98oktan.

Annars åk 99 oktan V power smile

...........Team T-Röd Racing.............

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#12
StlpMK skrev:
joxxan skrev:
StlpMK skrev:

Om du ska åka original sprut å inte kan ställa tändnig e inte e85 jätte lämpligt

Okej, jo orgnial sprut blir det, sen 98oktan.

Annars åk 99 oktan V power smile

Jo det förvisso smile
Övrigt så är jag lite rädd att stakarna kommer att hoppa ut tongue
Blir H-profil under nästa vinter..
Men så runt 1,5 i laddtryck? Det låter lite bålt? smile

Just... Awsome!

761 Inlägg
21 februari 2012
#13
det håller jag inte med om, jag körde motronic och bara tankade e85 och höjde soppatrycket, original tändning, gick bara att ladda 1,0 på bensin sen spikade det, med e85 så gick 1,5 bra, provade inte ens högre för det var mer än nog i en busbil, och sen gick en kolbult sönder smile


334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#14
dannnej skrev:
det håller jag inte med om, jag körde motronic och bara tankade e85 och höjde soppatrycket, original tändning, gick bara att ladda 1,0 på bensin sen spikade det, med e85 så gick 1,5 bra, provade inte ens högre för det var mer än nog i en busbil, och sen gick en kolbult sönder smile

Ehrm, detta blir överkurs för mig hör jag ^^,
Men om jag åker på 98/99oktan då?
Laddet bör ändå vara runt 1,5?
Tar inte stakarna jävligt mycket stryk då med?
Kommer som sagt även åka med original sprutet.

Just... Awsome!

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 februari 2012
#15
joxxan skrev:
dannnej skrev:
det håller jag inte med om, jag körde motronic och bara tankade e85 och höjde soppatrycket, original tändning, gick bara att ladda 1,0 på bensin sen spikade det, med e85 så gick 1,5 bra, provade inte ens högre för det var mer än nog i en busbil, och sen gick en kolbult sönder smile

Ehrm, detta blir överkurs för mig hör jag ^^,
Men om jag åker på 98/99oktan då?
Laddet bör ändå vara runt 1,5?
Tar inte stakarna jävligt mycket stryk då med?
Kommer som sagt även åka med original sprutet.

Hur mkt styck stakarna tar beror på flödet, bra flöde i turbo å grenrör så håller det garanterat mkt mer

...........Team T-Röd Racing.............

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#16
StlpMK skrev:
joxxan skrev:
dannnej skrev:
det håller jag inte med om, jag körde motronic och bara tankade e85 och höjde soppatrycket, original tändning, gick bara att ladda 1,0 på bensin sen spikade det, med e85 så gick 1,5 bra, provade inte ens högre för det var mer än nog i en busbil, och sen gick en kolbult sönder smile

Ehrm, detta blir överkurs för mig hör jag ^^,
Men om jag åker på 98/99oktan då?
Laddet bör ändå vara runt 1,5?
Tar inte stakarna jävligt mycket stryk då med?
Kommer som sagt även åka med original sprutet.

Hur mkt styck stakarna tar beror på flödet, bra flöde i turbo å grenrör så håller det garanterat mkt mer

Okok, för jag siktar på runt 270-300hk utan H profil.

Just... Awsome!

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#17
Men hur höjer jag tändningen?
Räcker det inte med chippet i guldboxen tro?

Just... Awsome!

460 Inlägg
21 februari 2012
#18
detta ska följas då jag tänker göra något liknande i framtiden. tänker du använda klracings chip för 3' LMM och 968 spridare? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

334 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#19
GasGlad1337 skrev:
detta ska följas då jag tänker göra något liknande i framtiden. tänker du använda klracings chip för 3' LMM och 968 spridare? smile

Hehe, ok.
Jo jag tänkte det smile
Verkar vara rätt vettigt för den lilla pengen.

Just... Awsome!

Automationselektriker och Svetsare
111 Inlägg
22 februari 2012
#20
Vad har du för årsmodell på motorn?



Sök