3388
Sök

Volvo 740 -86 b230e ingen gnista

7 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Ingen gnista har bytt tändmodul fördelare tändspole tändkabel mellan spole och fördelare.
någon som har något annat förslag tacksam för alla ideer ?

21 761 Inlägg
21 februari 2012
Har du mätt att det finns spänning på stift 15 hos tändspolen både när tändningen är påslagen och vid start?

7 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
stift 15 12V tändning på sjunker till 11 vid start batteriet börjar tröttna nu

21 761 Inlägg
22 februari 2012
Okej, då är det bäst att ladda upp batteriet innan du gör fler startförsök. Att spänningen sjunker till 11 V vid start är dock inte "katastrofalt" lågt. smile

När du bytte fördelare, använde du samma kabel mellan fördelare och tändmodul eller följde det med kabel på den andra fördelaren?

Vad jag förstår så kan ibland just den kabeln glappa eller ha "skavsår" så att den nästan är av.

7 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Nu startar bilen och går som vanligt .
lång historia kort började med  inget bränsle men gnista bytte pumprelät fick bensin men gnistan försvann.
bytte allt som jag skrev förut ingen gnista kollade pumprelät ser lika ut som det jag bytte men stiften sitter olika alltså olika pumprelän på -88 och -86.
Hur kan pumprelät påverka gnistan?

21 761 Inlägg
22 februari 2012
Det kanske blev någon form av kortslutning när du använde "fel" relä, med tanke på att stiftplaceringen skiljer sig.

Jag antar att du har grönt relä som original och satte dit ett vitt relä?

Det funkar som sagt inte. smile

7 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
exakt grönt inte vitt men pumparna startade och då trodde man att det funkade

7 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Bilen gått som vanligt flera dar sen börjar det om igen plötsligt vill den inte starta.
tankpumpen låter och huvudpumpen låter.
bygger man upp trycket med starten några korta vrid på tändnyckeln startar bilen men dör efter nån sekund och då låter det som huvudpumpen pumpar luft.
kan tankpumpen vara trasig fast den går.
Senast redigerat av Marbycat (29 februari 2012)

95 Inlägg
29 februari 2012
Bränslefilter kan va tätt

7 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Bytt bränslefilter och rengjort strumpan på tankpumpen

Sök