3562
Sök

Vibrationer inbromsning Honda accord 2.2 -90

96 Inlägg
28 februari 2012
Ett inklipp från Top Notch på rejsa...

Problemet med Biltema är att dom har flera olika leverantörer, och det är inte lätt att veta vad som ligger i kartongen för tillfället... Ska man ha två skivor (default vid byte!) så är det säkrast att köpa från samma batch, om man kan. Bromsskivor från olika leverantörer kan ha väsentligt olika egenskaper, även om dom är tillverkade efter samma beställningsunderlag...

Vet att även Brembo har hört till Biltemas ordinarie leverantörer, men som sagt, inte lätt att veta vad som ligger i kartongen som ligger på hyllan

1 253 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Nej ibland kan det ligga märkesprylar men även de kan bli fel på så nä kommer fortsätta handla på biltema och skruvat dels för bättre pris och dels för servicen man får på båda ställena

Lev livet nu innan det är för sent

836 Inlägg
28 februari 2012
Kan jy alltid vara glapp i styrväxeln med, en polare hade samma problem och han byta allt i hela framvagnen för att sedan komma fram till att det glappa i styrväxeln...

96 Inlägg
28 februari 2012
och jag sa aldrig att du skulle sluta handla från biltema. Sa bara att det inte är någon kvalité på dom sakerna. Men du gör som du vill. Trodde att det skulle vara lättast att byta skivorna mot 2 nya och bespara dig en massa extra jobb.

1 253 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Eftersom jag sällan haft problem med vare sig deras delar eller andra saker däremot mekonomen o andra de har man ofta fått fel del eller så har det fattas saker i kartongen och när man ser deras priser rynkar man på näsan o går ut igen i åker till biltema ist eller beställer från skruvat eller vparts. Och då jag bara har bra erfarenhet från dessa 3 så kommer iaf jag fortsätta fynda bildelar till ibland mycket bra priser smile var ni andra köper ifrån är inte relevant med denna tråden wink

96 Inlägg
29 februari 2012
opeldrifter skrev:
Eftersom jag sällan haft problem med vare sig deras delar eller andra saker däremot mekonomen o andra de har man ofta fått fel del eller så har det fattas saker i kartongen och när man ser deras priser rynkar man på näsan o går ut igen i åker till biltema ist eller beställer från skruvat eller vparts. Och då jag bara har bra erfarenhet från dessa 3 så kommer iaf jag fortsätta fynda bildelar till ibland mycket bra priser smile var ni andra köper ifrån är inte relevant med denna tråden wink

Men du, hur ska du göra nu då? För det är ju tydligen inte skivorna det är fel på. det vet du med 100% för biltema felar aldrig. Kan det vara klossarna? Vad händer med klossarna när man bromsar? Trycks mot skivan med ett ordentligt tryck. Tyvärr så vet jag inte. Och skulle jag veta så skulle det inte kunna vara det ändå, för det är biltema saker. Biltema kan aldrig fela. Biltema rules!!

Sorry

1 253 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Men har jag sagt att jag vet att det inte är skivorna?? Nä jag skrev bara det att det känns väldigt konstigt om det vore dom o detta fallet tror jag inte det utan kommer testa kolla oken så inte de kärvar lite plus byta beläggen som ändå är i behov  av det...

För de som det intresserar skriver jag när jag hittat felet
Senast redigerat av opeldrifter (29 februari 2012)

486 Inlägg
29 februari 2012
opeldrifter skrev:
Men har jag sagt att jag vet att det inte är skivorna?? Nä jag skrev bara det att det känns väldigt konstigt om det vore dom o detta fallet tror jag inte det utan kommer testa kolla oken så inte de kärvar lite plus byta beläggen som ändå är i behov  av det...

För de som det intresserar skriver jag när jag hittat felet

Leta upp felet fort som fan, för min gör exakt samma! smile

1 253 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
ska bli wink

1 253 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Har haft isär bromsarna idag o smörjt upp allt på nytt o kollat skivorna men det finns inga tecken på att de är skeva. Ändå vibrerar det satan vid inbromsning. Nä blir verkstan i veckan o få reda på felet en gång för alla.

96 Inlägg
4 mars 2012
hoppas dom hittar felet

1 253 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Ja det hoppas jag med så man vet vad som behöver köpas som avhjälper felet smile mätte skivornas kast men var inget avvikande :S

1 253 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Fick veta idag att skivorna är skeva men berodde på att vi inte bytte beläggen samtidigt eftersom de var slut överallt i chansade då att byta skivorna bara vilket straffade sig... Iaf någon som vet om någon i Linköping som kan svarva skivorna?

96 Inlägg
7 mars 2012
* host *

1 253 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Jo jag vet att du sa att det var dom men enligt verkstad så kommer det även in bilar med original skivor och de har slagit sig med. Men men nu är det uträtt iaf smile nu är det svarvning eller köpa nya skivor igen som gäller men hittar ingen i linköping som gör det sad måste ju finnas hur många svarv nissar som helst tycker man hmm

96 Inlägg
7 mars 2012
skulle inte svarva om jag vore dig. Kostar mer än det smakar. Finns det inte på skruvat för en bra peng?! Inte mycket bättre än biltema men dom är bättre. Fast har du kvittot kvar på biltema så ska du självfallet åka tillbaka med dom och be att få prata med en ansvarig. En som sitter högre upp än fotfolket. För det ska inte vara meningen att man ska få lov att byta hela tiden för att deras produkter inte håller måttet. Det är tid och pengar som försvinner.

annars så får du chansa på att byta eller köpa ett par till från feltema om du känner dig lyckad. För man vet ju aldrig vad man kan få. Ibland fungerar dom utmärkt i år men oftast så slår dom sig. Spec om dom är varma och dom kyls snabbt av med en vattenpöl eller som det är nu med varmt på dagen och minus grader på natten. Hoppas att du löser det snart. Sen kan du åka hit så kan jag hjälpa dig med ljudbygget med. Fast det får man ta på en helg ^_^

1 253 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Nej misstänker att det g
Kostar en hel del om man inte känner någon och den jag känner har slut på svarvstål annars hade jag fått det billigt gjort smile har kvitto kvar på en skiva det andra fick en åktur i tvättmaskin :p men svårt och tro om jag kommer in med en Beg skiva att jag får pengarna åter hmm

Ljudet i Volvon får bli när man får råd måste få ordning på avgasläckan som jag inte hittar :S
Senast redigerat av opeldrifter (7 mars 2012)

96 Inlägg
7 mars 2012
ditt pysande avgas?? låter som om det skulle vara någon backventil som inte vill sig som den ska. Dock hade jag dåligt ljud på datorn sen är det väl inte så lätt att lokalisera felet med hjälp av en inspelning wink.... men du vet vart E-Tuna ligger så hör av dig wink
Senast redigerat av Bejholt (7 mars 2012)

1 253 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Kollade lite idag med på läckan och tror det kommer någonstans vid katten så får se hur man gör med det, just nu lär det inte hända mycket alls har bara 900 kr kvar till 19:e sad då ska det handlas mat o blöjor o sen försöka få i några liter mat i bilen med suck... Om man kunde få ett jobb ist sad

Med hondan lär det nog bli att försöka hitta nya skivor och belägg billigt , ska kolla Ebay åt brorsan så får vi se smile
Senast redigerat av opeldrifter (7 mars 2012)

96 Inlägg
7 mars 2012
det var attans vad svårt det var att få hit dig wink Får väl jag komma dit då tongue ha ha....Ja det är inte lätt att inte ha ekonomi. Har inte mer än 20kr på mitt konto fram till 25:e...fast vi har allt hemma i frysen dock, så det är ju en liten tröst.  Och blöjor är ju sjukt dyrt nu sad

Är det vid katten föresten så kanske du bara behöver en avgaspackning smile en si så där 25 - 30kr på skruvat wink

Sök