jaha... dags för en uppdatering igen!
är mitt uppe i prototypstadiet för tillfället... testa motorns placering och nya framaxelns in fästning.
är en del jobb att få allt att passa och samtidigt få det rakt och rätt också.
baklen ute ur broncons ram... lite uppmätning för att veta var den ska sitta påt ungefär
balken är lite för bred då broncons rambredd va 2cm mer än dodgens... fram med vinkelslip
hela framvagns ekipaget... det är en "ford swing axle" som ska in... lite pilligare än om det bara är stel axel
då sitter framvagnen provisoriskt på plats... ingenting sätt fast i det här läget... jag bara provar om och hur det funkar...
bara en bild inifrån genom torped väggen
broncon hade fjädertorn som innehöll in fästningen för stöt dämparna också som satt nitade i ramen så jag bara flyttar över dem till dodgen och gör det lätt för mig
provmontering av motorn... känns som en bra milstolpe när motorn sitter i... även om det bara är en test montering!
V8or är bra mycket större än original motorn! kommer bli trångt och fint under huven!
som sagt dodgens ram är 2cm smalare än broncons... så det är bara 10mm marginal där det förut va 20... men 10 mm är allt som behövs!!! tack och lov!
The Work Continues...
Garbo, Over and Out!