3228
Sök

Projekt Golf MK2 VR6 Turbo

Från början var tanken att regga bilen med Vr6 motor utan turbo, men kör på den roliga biten på direkten. Mk2 Vr6 Turbo för banan. Något exakt "klart datum" har jag inte men om tid och pengar rullar på bra så kan man ju... Visa mer

41 740 Visningar
Projektet avslutat 11 november 2013
118 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Igår blev det slipat och lackat lite inrednings detaljer, instrumentbrädan blir det flockning av såsmåningom så den ligger isärplockad och rengjord på vardagsrums golvet:) (Golf 3 Vr6 inredning till Mk2:an).

Gamla framvagnen blir nog skrot av, köper en nyrenoverad istället för att slita sig i håret över den andra.

Överladdat, ja tack!

1 433 Inlägg
29 mars 2012
Ser riktigt bra ut detta smile om du inte är medlem på VR6.NU  borde du bli det smile massa duktiga dude´s där som gärna delar tips och tricks smile  ta även en tiitt på mitt bygge smile

118 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
Ser riktigt bra ut detta smile om du inte är medlem på VR6.NU  borde du bli det smile massa duktiga dude´s där som gärna delar tips och tricks smile  ta även en tiitt på mitt bygge smile

Jodå, fick nog mest insperation av alla cool projekt från VR6.nu! smile Har faktiskt vart inne på din tråd å tittat lite sedan tidigare. Du har kommit ett par steg längre än en annan. tongue

Detta projektet kommer troligen bli relativt långdraget, har ju inte köpt bil att montera grejerna i ännu smile
Senast redigerat av BlakkT5 (29 mars 2012)

Överladdat, ja tack!

118 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Eftersom framvagnen från Donatorn vart lite av ett "hoppa på förbannad" projekt, så lyckades jag hitta en nyrenoverad framvagn, med powerflex bussningar. Var och hämtade den nu innan påsk.
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21075/21075-619069ec647175007d81f5a7922ee0a7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21075/21075-f13bb6f53c0242b8d71f9749bc8b2b08.jpg

Sedan var jag och hälsade på en polare, han visade hur man polerar.
Så då fick jag ett ryck att fortsätta med ventilkåpan. Ja va fan lite bättre vart det.
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21075/21075-4705f483b5cdaaa4dc6de9232befc110.jpg

Överladdat, ja tack!

863 Inlägg
9 april 2012
Ser bra ut big_smile

Vilken bil ska delarna ner i då?

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

118 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Mister_Opel skrev:
Ser bra ut big_smile

Tackar!
Kommer bli en Golf 2:a. Letar efter en hyffsat fräsch, så man inte behöver rostlaga hela livet. smile
Men det lär dröja ett gäng månader innan grejerna är klara för montering.

Överladdat, ja tack!

863 Inlägg
9 april 2012
BlakkT5 skrev:
Mister_Opel skrev:
Ser bra ut big_smile

Tackar!
Kommer bli en Golf 2:a. Letar efter en hyffsat fräsch, så man inte behöver rostlaga hela livet. smile

Jaha, så du har inte införskaffat bilen ännu?
Det förklarar varför du inte har någon bild på den wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

2 788 Inlägg
9 april 2012
Ser grymt bra ut smile

118 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Mister_Opel skrev:
BlakkT5 skrev:
Mister_Opel skrev:
Ser bra ut big_smile

Tackar!

Jaha, så du har inte införskaffat bilen ännu?
Det förklarar varför du inte har någon bild på den wink

Hehe, ja precis! Men det kommer när tiden är inne smile

Överladdat, ja tack!

118 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Äntligen!

Från och med månadsskiftet har man en egen garage plats. smile
Flyttar in till Kaalle och Mr_EmCom, så nu får man jaga tag på lite garageinredning.

Nu får Vr6:an vänta lite, nu måste båten prioriteras så man kan lägga i den när värmen kommer.

Överladdat, ja tack!

194 Inlägg
14 maj 2012
verkar blir riktigt nice, prem lagd!

118 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Nu är bakvagnen iallafall iväg på blästring, när man fått tillbaka den
kommer den svetsas om och snyggas till.

Sen går alla detaljer iväg på pulver lack.

Överladdat, ja tack!

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
14 maj 2012
BlakkT5 skrev:

Gött att det händer lite:D

118 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Kaalle skrev:
BlakkT5 skrev:

Gött att det händer lite:D

Javisst smile Ska beställa en såntdär verktygskåp nu i veckan tänkte jag.

Överladdat, ja tack!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 maj 2012
BlakkT5 skrev:
Medans man sparar cash till smidda kolvar/stakar så får det blir fortsatt renovering.

Vad har du for effekt mal? Smidda kolvar ar ganska overrated om du inte ska andra kompet dom haller latt over 500hp och vid det laget kommer du grata over att du inte kopte en syncro och kastade i en 02M wink

118 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
BlakkT5 skrev:
Medans man sparar cash till smidda kolvar/stakar så får det blir fortsatt renovering.

Vad har du for effekt mal? Smidda kolvar ar ganska overrated om du inte ska andra kompet dom haller latt over 500hp och vid det laget kommer du grata over att du inte kopte en syncro och kastade i en 02M wink

Sant som du säger, minst 500hk på hjulen är målet, mer om det går. Fanns från början planer på syncro men det kostar. Anser jag att det lockar när man har lekt med den ett tag, så får man bygga om helt enkelt. wink

Överladdat, ja tack!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 maj 2012
BlakkT5 skrev:
MeloveGolf skrev:
BlakkT5 skrev:

Sant som du säger, minst 500hk på hjulen är målet, mer om det går. Fanns från början planer på syncro men det kostar. Anser jag att det lockar när man har lekt med den ett tag, så får man bygga om helt enkelt. wink

Bygg inte om jag har gjort det, det ar inte vart det kop istallet en gammal syncro och slang pa haldex med en 02M
sa mycket enklare, bygga kardan tunnel ar inget man gor bara sadar..

500hk pa hjulen ar sjukt mkt i fwd rakna med spinn langt upp pa 4:an och du maste kora en biffig lada finns bara aterigen 02M (drp) men jag grater nar folk bygger om 02M DRP till Fwd, inte snallt att forstora den absolut biffigaste 4WD ladan inom vw for att lata den spinna hela dagarna hmm

118 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
BlakkT5 skrev:
MeloveGolf skrev:

500hk pa hjulen ar sjukt mkt i fwd rakna med spinn langt upp pa 4:an och du maste kora en biffig lada finns bara aterigen 02M (drp) men jag grater nar folk bygger om 02M DRP till Fwd, inte snallt att forstora den absolut biffigaste 4WD ladan inom vw for att lata den spinna hela dagarna hmm

Stämmer kommer spinna sjukt fint:) Renovering av orginal lådan, med ny drevsatts, rakskurna drev med dog-ring. samt en ordentlig diff. (det bör hålla.)

Överladdat, ja tack!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 maj 2012
BlakkT5 skrev:
Stämmer kommer spinna sjukt fint:) Renovering av orginal lådan, med ny drevsatts, rakskurna drev med dog-ring. samt en ordentlig diff. (det bör hålla.)

02A?

Det ar svindyrt med drev och dogringar,diff etc skulle nog var battre att leta 02M fran seat (dom har fwd)
inte lika stark som DRP fran 4-motion men mycket stark, diffen kostar samma och du far 6-vxl direkt enda trakiga kan vara utvaxlingen gentemot motorn du kommer kora med men slutvaxel ar billigare an drevsats wink

Vet tyvarr flera spom gatt samma vag som dig alla slutar i totalras av deraw 50,000kr lada och dom far till sist inse att 02M ar det som galler dyra  laropengar wink

Sök