3192
Sök

Volvo 745 turbo 90:a bilen dör vid 3500 Rpm med 1,5 i överladd på blandad e85 o 95 oktan

22 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#1
Hej nu är de så att jag lyckades spränga min intercooler på min 745 turbo
bytte den samt lmm o gaslägesgivaren.

jag körde med 1,5 i ladd innan intercoolen gick på vanlig 95 oktan.

jag kan gasa väldigt lugnt så jag ligger på ca 1 bar o då varvar den till 7000 Rpm som den gjort förut.

men ger jag fullt så klipper den av motorn helt vid 3500 Rpm på alla växlar.




De sitter 531 topp vx3, chippad guldbox, öppetfilter, gröna spridare, orginal dp o inget avgassysstem från katt.


22 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#2
den totalt dör när jag trycker ner gasen fullt vid 3500 Rpm. altså jag lägger i tvåan trycker på fullt går som fan tills den kommer till 3500 Rpm samma på tredje fjärde o femte växel o då har jag ett ladd på ca 1,5.
men halv gasar jag så den ej kommer över ca 1,1 bar så kan jag vara ut bilen till 7000 Rpm och den flyttar på sej ganska bra då med men mycker roligare med 1,5.

IC:n är det ej den är prov tryckt..



ingen som är kan tänka sej veta vad som han vara fel???...


Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
28 februari 2012
#3
Låter PRECIS som min 745 turbo jag hade, det kan vara insugsslangen som suger ihop sig?


nuh017_86 skrev:
den totalt dör när jag trycker ner gasen fullt vid 3500 Rpm. altså jag lägger i tvåan trycker på fullt går som fan tills den kommer till 3500 Rpm samma på tredje fjärde o femte växel o då har jag ett ladd på ca 1,5.
men halv gasar jag så den ej kommer över ca 1,1 bar så kan jag vara ut bilen till 7000 Rpm och den flyttar på sej ganska bra då med men mycker roligare med 1,5.

IC:n är det ej den är prov tryckt..



ingen som är kan tänka sej veta vad som han vara fel???...


22 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#4
aha insugsslangen till turbon menar du då mellan lmm o turbo?..

jag har ju fullt ladd vid 2500 Rpm o den går till 3500 o då klipper den av motorn helt o jag får släppa gasen o sen gasa igen o när den kommer till 3500 Rpm igen så gör den likadant igen.


Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
28 februari 2012
#5
precis så gjorde min (4000 rpm) å min var inte direkt trimmad, men försök lägga i någon form av rör i slangen mellan lmm å snurran å se om det gör någon skillnad


nuh017_86 skrev:
aha insugsslangen till turbon menar du då mellan lmm o turbo?..

jag har ju fullt ladd vid 2500 Rpm o den går till 3500 o då klipper den av motorn helt o jag får släppa gasen o sen gasa igen o när den kommer till 3500 Rpm igen så gör den likadant igen.


22 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#6
skall testa detta imorgon tack på förhand.


1 353 Inlägg
2 mars 2012
#7
inte nån bränsletrycksregulator som gett upp då så han blir utan soppa?

There's no replacement for displacement

766 Inlägg
2 mars 2012
#8
Orginal intercooler pallar inte mycke över 1bar men håller bättre om du drar ett spännband runt den

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 mars 2012
#9
cpu1337 skrev:
Orginal intercooler pallar inte mycke över 1bar men håller bättre om du drar ett spännband runt den

om alla med bilar som rullat över  25000 mil tog å rengjorde sina tryckrör å intercoolers så skulle dom inte spränga sina intercoolers vid så klena laddtryck..

en rengjord ic håller för betydligt mer än 1 bar....


4 693 Inlägg
8 mars 2012
#10
Xuri skrev:
cpu1337 skrev:
Orginal intercooler pallar inte mycke över 1bar men håller bättre om du drar ett spännband runt den

om alla med bilar som rullat över  25000 mil tog å rengjorde sina tryckrör å intercoolers så skulle dom inte spränga sina intercoolers vid så klena laddtryck..

en rengjord ic håller för betydligt mer än 1 bar....

Hur gör man rent en IC då?
Mina tryckrör och IC är inte direkt rena.
Visste inte att det gjorde någon skillnad

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 mars 2012
#11
Softis skrev:
Xuri skrev:
cpu1337 skrev:
Orginal intercooler pallar inte mycke över 1bar men håller bättre om du drar ett spännband runt den

om alla med bilar som rullat över  25000 mil tog å rengjorde sina tryckrör å intercoolers så skulle dom inte spränga sina intercoolers vid så klena laddtryck..

en rengjord ic håller för betydligt mer än 1 bar....

Hur gör man rent en IC då?
Mina tryckrör och IC är inte direkt rena.
Visste inte att det gjorde någon skillnad

lägg den på marken med anslutningarna uppåt å fyll hela skiten med kraftig avfettning, låt verka, töm å spola ur den ett par gånger.


4 693 Inlägg
8 mars 2012
#12
Lät ju lätt smile
Måste det vara snustorrt innan man monterar den igen?

Ska se om jag kanske hinner med det i helgen

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 mars 2012
#13
Softis skrev:
Lät ju lätt smile
Måste det vara snustorrt innan man monterar den igen?

Ska se om jag kanske hinner med det i helgen

Nej inte snustorrt behöver de inte vara men så lite vatten som möjligt.

Jag körde 3 år i alla fall med laddtryck på mellan 1.3-1.6 bar utan problem.

Kör även nån vecka med att slangen hade hoppat av tryckklockan, vet inte laddtrycket då för slangen hoppade av till laddtrycksmätaren men jävla va fint den gick då tongue


4 693 Inlägg
9 mars 2012
#14
Min hoppade av förut idag, 2 ggr. Snacka om att det spika.
Lät som launch control när jag drog på fullt ut ur en rondell big_smile

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 mars 2012
#15
Softis skrev:
Min hoppade av förut idag, 2 ggr. Snacka om att det spika.
Lät som launch control när jag drog på fullt ut ur en rondell big_smile

de lär inte spikat!

du vill inte veta hur lätt man havererar kolvar på dessa maskinerna vid spik. tro mig jag har spräckt ringlandet på totalt 6 org kolvar..... min motor är i molekyler pga av de just nu...


4 693 Inlägg
10 mars 2012
#16
Det spika en hel del. Mitt chip är inte till för över 1,5 bar.

Men jag satte ju tillbaka slangen sen såklart

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 mars 2012
#17
Tror fortfarande inte på spik tyvärr!!! möjligvis misständningar eller dyl.


4 693 Inlägg
10 mars 2012
#18
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Booyakasha!

766 Inlägg
10 mars 2012
#19
Softis skrev:
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Du har varken turbo eller spridare som räcker? Så varför försöka döda kolvar och stakarna?

766 Inlägg
10 mars 2012
#20
Softis skrev:
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Vad man läser på dina inlägg ska du inte ha bil med turbo:-/


Sök