Jag har en Audi A4 avant 2.6 och har nu installerat bas och slutsteg. Det sitter original högtalare och diskanter i framdörrarna, men nu när basen är inkopplad känner jag att fler högtalare behövs för att fylla ut ljudet, nu känns det som basen övertar lite... Det finns inga högtalarhål i varken bakdörrsidor eller i bagaget. Har funderat lite på att göra en slags "hatthylla" tillsammans med basen men det kan se dumt ut med tanke på att det är kombi ! Har tittat bakom dörrsidorna bak och det finns ingen plats för högtalare... Har sätt folk som har satt dit högtalare i bakdörrsidorna, vet dock inte hur dom har gjort ! Framhögtalarna ska jag byta ut !
Du får bygga nya dörrsidor bak om du vill ha högtalare där i. Orkar/kan man inte detta så sätt i ett lite bättre framsystem fram och driv det på ett slutsteg.
Som Bilradiohuset säger här så börja med ett framsystem och ett steg till det så har du ett jättelyft bara där. Om fallet inte skulle vara så att det räcker då kan man kanske titta på högtalare i någon form av hatthylla som du pratar om.
Du får bygga nya dörrsidor bak om du vill ha högtalare där i. Orkar/kan man inte detta så sätt i ett lite bättre framsystem fram och driv det på ett slutsteg.
mvh mackan
Ja man måste det ? Det är väldigt knopert med plats bakom dörrsidan men en 4" borde gå in Ja jag har tittat ganska mycket på mutants nya serie ! Tack för svar
Du ska inte sätta in nå 4 tummare i dina dörrar fram!! Syrran och svågern hade en A4 sedan som de satt in 6.5 tummare utan nå större ingrepp! Det finns gott om plats där bakom. Men det måste byggas om lite. Kommer doch inte ihåg hur svågern gjorde då det är några år sedan!!
Finns en färdig adapter att köpa så passar 5,25" högtalare. Det man bör tänka på att dem inte skall vara för djupa bara för då blir det svårt med att få på dörrsidan igen.
Du ska inte sätta in nå 4 tummare i dina dörrar fram!! Syrran och svågern hade en A4 sedan som de satt in 6.5 tummare utan nå större ingrepp! Det finns gott om plats där bakom. Men det måste byggas om lite. Kommer doch inte ihåg hur svågern gjorde då det är några år sedan!!
/TiGgR.
Med 4 tummare menade jag i bakdörrarna, kollade runt lite på andra forum och det var en kille som gjort egna hål för högtalare och han sa att det får plats högst 4" högtalare ! Fram ska jag ha 5.25 och lös diskant !
Finns en färdig adapter att köpa så passar 5,25" högtalare. Det man bör tänka på att dem inte skall vara för djupa bara för då blir det svårt med att få på dörrsidan igen.
mvh marcus
Jo så mycket vet jag, blir att beställa såna innan jag byter. Jo jag vet, har tittat extra på högtalare med kona, fördelar ljudet bättre
Satsa på att bygga om lite! Stor skillnad på ljudet i 5.25" och ett par 6.5" Jag monterade in 5.25" i framdörrarna på min A6 Avant 1997 men ångrar att jag inte satte i ett par 6.5" ist, tänkte byta upp mig i sommar!!
Satsa på att bygga om lite! Stor skillnad på ljudet i 5.25" och ett par 6.5" Jag monterade in 5.25" i framdörrarna på min A6 Avant 1997 men ångrar att jag inte satte i ett par 6.5" ist, tänkte byta upp mig i sommar!!
/TiGgR.
Jasså, jag vet inte om jag kan hålla med där Ja nu vart det ju ändå lite beslutsånges ^^ jaja får se hur jag gör, stort tack för tipset