2830
Sök

Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

287 Inlägg
19 juni 2012
#241
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Ett hjulstag gick när han smällde in i röven på en annan bil, nått sånt såg iaf när det hände


Exporterad Colombian
812 Inlägg
19 juni 2012
#242
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Aha, d va synd, lite för het på gröten? tongue


Besserwisser
19 juni 2012
#243
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Det blir konsekvensen när arrangören inte tycks leva upp till sitt egna reglemente. Släpper man ut rishögar likt den bilen så säger det sig självt att ägaren inte är lika rädd om sin bil som ägaren till en fin bil. Just för att undvika såna kollisioner, orsakade av rent slarv, utökades reglementet inför fjolårssäsongen. "Bilen måste vara hel, ren och fin". Det var tjänstefel av besiktningsmännen att släppa igenom Mercan, tycker jag.

http://gatebil.no/?p=3080

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 juni 2012
#244
Mannenmyten skrev:
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Det blir konsekvensen när arrangören inte tycks leva upp till sitt egna reglemente. Släpper man ut rishögar likt den bilen så säger det sig självt att ägaren inte är lika rädd om sin bil som ägaren till en fin bil. Just för att undvika såna kollisioner, orsakade av rent slarv, utökades reglementet inför fjolårssäsongen. "Bilen måste vara hel, ren och fin". Det var tjänstefel av besiktningsmännen att släppa igenom Mercan, tycker jag.

http://gatebil.no/?p=3080

Timo är såpass erfaren driftförare att det kvittar vilken bil han kör. En olycka kan hända vem som helst.

Power drift SKA vara i par, man ska ligga så tätt som det bara går. Är man rädd för skador på bilen så är det nog inte rätt sport wink


Low is a lifestyle
956 Inlägg
19 juni 2012
#245
Mannenmyten skrev:
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Det blir konsekvensen när arrangören inte tycks leva upp till sitt egna reglemente. Släpper man ut rishögar likt den bilen så säger det sig självt att ägaren inte är lika rädd om sin bil som ägaren till en fin bil. Just för att undvika såna kollisioner, orsakade av rent slarv, utökades reglementet inför fjolårssäsongen. "Bilen måste vara hel, ren och fin". Det var tjänstefel av besiktningsmännen att släppa igenom Mercan, tycker jag.

http://gatebil.no/?p=3080

Den följer alla regler.
Bara för att den råkar ryka mer än andra bilar betyder det inte att den inte följer något reglemente.
Nu va det ju så att han kom otroligt mycke snabbare bakom och den framförvarande höll fortfarande på att drifta efter målgång och där kom "blacksmoke" mercan in jämte.

Kollar man på den bilen är den mer ombyggd för drifting än många andra som tävlade!

Den länken hör förövrigt inte till driftingseriens regler!
Senast redigerat av Geiros (19 juni 2012)

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
19 juni 2012
#246
Någon som har film på det hela?

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … byUOWfeJUc

Något mojs
Senast redigerat av Extrazz (19 juni 2012)


5 089 Inlägg
19 juni 2012
#247
Mannenmyten skrev:
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Det blir konsekvensen när arrangören inte tycks leva upp till sitt egna reglemente. Släpper man ut rishögar likt den bilen så säger det sig självt att ägaren inte är lika rädd om sin bil som ägaren till en fin bil. Just för att undvika såna kollisioner, orsakade av rent slarv, utökades reglementet inför fjolårssäsongen. "Bilen måste vara hel, ren och fin". Det var tjänstefel av besiktningsmännen att släppa igenom Mercan, tycker jag.

http://gatebil.no/?p=3080

Så för att bilen ser ut som bilar gjorde på den tiden så får han inte köra på bana?. Eller har det inte för blank lack för din smak? Eller vart är den rishög? Och i detta fallet får han då inte vara med och tävla i den serien han kör i med samma bil? Eftersom att krocken verkar ha hänt i samband med Power drift serien?

Nä jag tycker du borde ta upp en rättslig process emot mantorp park\gatebil om tjänstefelet besikningsmannen gjorde..

\Lindgren

1 532 Inlägg
19 juni 2012
#248
Mannenmyten skrev:
Jill skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Det blir konsekvensen när arrangören inte tycks leva upp till sitt egna reglemente. Släpper man ut rishögar likt den bilen så säger det sig självt att ägaren inte är lika rädd om sin bil som ägaren till en fin bil. Just för att undvika såna kollisioner, orsakade av rent slarv, utökades reglementet inför fjolårssäsongen. "Bilen måste vara hel, ren och fin". Det var tjänstefel av besiktningsmännen att släppa igenom Mercan, tycker jag.

http://gatebil.no/?p=3080

Han är en av de bättre som kör drifting.
O bara för bilen ser risig ut så har de nog inte me att olyckor händer.
Och tar du ut din bil på Mantorp så tar du ut den på egenrisk om det skulle hända nåt o det är alla medvetna om.


Besserwisser
19 juni 2012
#249
FLindgren skrev:
Så för att bilen ser ut som bilar gjorde på den tiden så får han inte köra på bana?. Eller har det inte för blank lack för din smak? Eller vart är den rishög? Och i detta fallet får han då inte vara med och tävla i den serien han kör i med samma bil? Eftersom att krocken verkar ha hänt i samband med Power drift serien?

Nä jag tycker du borde ta upp en rättslig process emot mantorp park\gatebil om tjänstefelet besikningsmannen gjorde..

Det är så jag tolkar Gatebils reglemente enligt hemsidan, ja. Förstår inte vad min smak har med saken att göra men jag kan väl svara på din fråga ändå. Och svaret är förstås att du har rätt i att den inte har tillräckligt blank lack för min smak.

Geiros gav nyss här i tråden en förklaring till min iakttagelse. Det var tydligen jag som missuppfattat reglementet på hemsidan då "hel, ren och fin bil" tydligen inte omfattade den klass i vilken olyckan skedde. Därmed är det alltså fullt möjligt att att besiktningspersonalen inte frångått sitt reglemente.
Dirtymike skrev:
Han är en av de bättre som kör drifting.
O bara för bilen ser risig ut så har de nog inte me att olyckor händer.
Och tar du ut din bil på Mantorp så tar du ut den på egenrisk om det skulle hända nåt o det är alla medvetna om.

Han är säkert en kompetent drifting-förare. Men jag vidhåller i att det kan vara så att föraren till en risig bil är mindre rädd om sin bil än föraren till en rostfri bil, det låter som en ganska rimlig hypotes. Och det verkar Gatebils styrelse hålla med mig om då det var de som införde den regeln vi talar om, inte jag. Nu var det ju visserligen så att den här regeln och "hel, ren och fin bil" inte omfattande den klass i vilken kollisionen skedde, vilket jag inte var medveten om när jag skrev inlägg #243. Och visst är det så att det inte kan garanteras att du kommer undvika lacksläpp eller kofångare som lossnar om du tar ut din bil på bankörning på Gatebil. Jag är inte helt främmande för tanken att den här regeln vi pratar om kanske skulle omfatta samtliga klasser, i hopp om att minska antalet kollisioner. Å andra sidan kanske rishögarna kan få unnas en klass att leka av sig i, då drabbar det i alla fall ingen vacker bil. Men jag har personligen inget intresse av att se sådana bilar, så det skulle för mig bara vara waste of time.

Ödesutmanare
389 Inlägg
20 juni 2012
#250
Widing_ skrev:
Juste!

Jag och polarn blev intervjuade av 2 killar där!
Minns icke namn på dom, men de sa att filmen skulle läggas upp på Vimeo, och användaren var peter eller patrik någonting om jag inte minns helt fel!

Någon som vet?
Skulle va kul och få se om man blir med eller inte! :-)

Inte någon? :-( wink

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

964 Inlägg
20 juni 2012
#251

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

KHRacing
20 juni 2012
#252
Mannenmyten skrev:
Han är säkert en kompetent drifting-förare. Men jag vidhåller i att det kan vara så att föraren till en risig bil är mindre rädd om sin bil än föraren till en rostfri bil, det låter som en ganska rimlig hypotes. Och det verkar Gatebils styrelse hålla med mig om då det var de som införde den regeln vi talar om, inte jag. Nu var det ju visserligen så att den här regeln och "hel, ren och fin bil" inte omfattande den klass i vilken kollisionen skedde, vilket jag inte var medveten om när jag skrev inlägg #243. Och visst är det så att det inte kan garanteras att du kommer undvika lacksläpp eller kofångare som lossnar om du tar ut din bil på bankörning på Gatebil. Jag är inte helt främmande för tanken att den här regeln vi pratar om kanske skulle omfatta samtliga klasser, i hopp om att minska antalet kollisioner. Å andra sidan kanske rishögarna kan få unnas en klass att leka av sig i, då drabbar det i alla fall ingen vacker bil. Men jag har personligen inget intresse av att se sådana bilar, så det skulle för mig bara vara waste of time.

Skärp dig, visa lite respekt för en kille som på 3 veckor varit runt i precis hela norden & tävlat var helg, med bla två ordentliga smällar helgen innan.

Dieselmercan är hans val utav RACINGBIL. du förnedrar bara dig själv med ditt uttalande.

Min EVO är 18år gammal. då borde väl inte jag heller få köra nästa år eller ?
Driftingbilar byggs inte för att vinna showpriser.

Att du tror att Teemu kör vårdslöst bara för att han i dina ögon har en risig/billig kärra, gör att du tappar
så jäklans många folks respekt för dig nu kan jag lova dig !.
Senast redigerat av KHRacing (20 juni 2012)

Besserwisser
20 juni 2012
#253
KHRacing skrev:
Skärp dig, visa lite respekt för en kille som på 3 veckor varit runt i precis hela norden & tävlat var helg, med bla två ordentliga smällar helgen innan.

Dieselmercan är hans val utav RACINGBIL. du förnedrar bara dig själv med ditt uttalande.

Min EVO är 18år gammal. då borde väl inte jag heller få köra nästa år eller ?
Driftingbilar byggs inte för att vinna showpriser.

Att du tror att Teemu kör vårdslöst bara för att han i dina ögon har en risig/billig kärra, gör att du tappar
så jäklans många folks respekt för dig nu kan jag lova dig !.

Om du ska debattera med mig så håll dig till ämnet. Att yra om att jag förnedrar mig och bör visa respekt osv hör inte hit, sedan stämmer inte de uttalandena heller. Nåja.

Jag förstår inte vad din EVO har med det hela att göra. Men såvitt jag kan se är den "hel, ren och fin" och därmed har jag svårt att se att besiktningsmännen inte skulle bedöma den som det. Det kan säkert stämma att driftingbilar inte byggs för att vinna showpriser, men jag ser hellre fina bilar ändå. Än en gång svävar du ifrån ämnet.

Återigen, jag redogjorde för min teori som innebär att det kan finnas ett samband mellan risig bil och större risker i körningen. Det går inte att misstolka vad jag säger, därför blir jag väldigt trött på dina märkliga uttalanden. Gatebil var dock först med att fundera i de banorna och instiftade även nya regler för bankörning i ett försök att minska antalet kollisioner. Det verkar för övrigt, trots upprepade påpekanden, undgått dig att jag inte är den som stiftar Gatebils regler och bestämmelser.

1 532 Inlägg
20 juni 2012
#254
Mannenmyten skrev:
KHRacing skrev:
Skärp dig, visa lite respekt för en kille som på 3 veckor varit runt i precis hela norden & tävlat var helg, med bla två ordentliga smällar helgen innan.

Dieselmercan är hans val utav RACINGBIL. du förnedrar bara dig själv med ditt uttalande.

Min EVO är 18år gammal. då borde väl inte jag heller få köra nästa år eller ?
Driftingbilar byggs inte för att vinna showpriser.

Att du tror att Teemu kör vårdslöst bara för att han i dina ögon har en risig/billig kärra, gör att du tappar
så jäklans många folks respekt för dig nu kan jag lova dig !.

Om du ska debattera med mig så håll dig till ämnet. Att yra om att jag förnedrar mig och bör visa respekt osv hör inte hit, sedan stämmer inte de uttalandena heller. Nåja.

Jag förstår inte vad din EVO har med det hela att göra. Men såvitt jag kan se är den "hel, ren och fin" och därmed har jag svårt att se att besiktningsmännen inte skulle bedöma den som det. Det kan säkert stämma att driftingbilar inte byggs för att vinna showpriser, men jag ser hellre fina bilar ändå. Än en gång svävar du ifrån ämnet.

Återigen, jag redogjorde för min teori som innebär att det kan finnas ett samband mellan risig bil och större risker i körningen. Det går inte att misstolka vad jag säger, därför blir jag väldigt trött på dina märkliga uttalanden. Gatebil var dock först med att fundera i de banorna och instiftade även nya regler för bankörning i ett försök att minska antalet kollisioner. Det verkar för övrigt, trots upprepade påpekanden, undgått dig att jag inte är den som stiftar Gatebils regler och bestämmelser.

I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.


Besserwisser
20 juni 2012
#255
Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

1 532 Inlägg
20 juni 2012
#256
Mannenmyten skrev:
Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

Kan inte spekulera mer än att om det var tandem drift så ligger man väldigt nära varandra och kollisioner är väldigt vanligt.


1 532 Inlägg
20 juni 2012
#257
Mannenmyten skrev:
Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

Jag har både varit i Japan och USA och tittat på drifting och det där var en liten sak mot va som brukar hända på dom tävlingarna då bilar istort sätt blir skrot efter att ha varit ihop.


Ödesutmanare
389 Inlägg
20 juni 2012
#258
Mannenmyten skrev:
Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

Men om man driftar med en bil under en bra tid, så får den ju stryk, alla tabbar sig till och från..
Jag skulle knappast lägga ner tusentals kronor på lack osv på en driftbil när man en dag sätter den någonstans, och de gör man, de gör alla, hur bra man än är.
Då väljer jag hellre att stripa ihop sprickorna, spackla på lite o sen använda biltemas "lack"..
Men då är bilen för "risig" för att få komma in? När det är ett driftingevenemang och bilen är byggd för det?

Driftbilar kan vara jätte fräscha, men som för mig, som inte är sponsrad, jag har inte råd att göra den fin hela tiden om man smäller, hamnar ute i gruset och bilen studsar runt och fronten pajar.. inte en chans! Så eftersom jag inte har råd med det då, och ngndag sätter mig rejält, så kommer inte jag få köra där? Sjukt sjukt..

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Gatebil Crew Sweden
125 Inlägg
20 juni 2012
#259
Jimmylainen skrev:
Antonicracing skrev:
Jimmylainen skrev:

Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.

Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.

Hur många har det minskat med varje år då?
Antar att du sitter med några uppgifter.

Gör mera folk att det blir ett bättre event?
Eller menar du mera bilar?

Snyggt försök att verka så dryg som möjligt.

Uppgifter? Nej. Jag baserar mig själv som källa att det har blivit sämre år efter år och mindre folk samt bilar.

Förövrigt kommer jag inte åka på dessa fyllefester något mera. Är nästan roligare att gå runt på en parkering och spana bilar än att möta dessa nötter som super som om det vore deras första fylla.

Dok öker antalet besökare på mantorp år för år

1 532 Inlägg
20 juni 2012
#260
Widing_ skrev:
Mannenmyten skrev:
Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

Men om man driftar med en bil under en bra tid, så får den ju stryk, alla tabbar sig till och från..
Jag skulle knappast lägga ner tusentals kronor på lack osv på en driftbil när man en dag sätter den någonstans, och de gör man, de gör alla, hur bra man än är.
Då väljer jag hellre att stripa ihop sprickorna, spackla på lite o sen använda biltemas "lack"..
Men då är bilen för "risig" för att få komma in? När det är ett driftingevenemang och bilen är byggd för det?

Driftbilar kan vara jätte fräscha, men som för mig, som inte är sponsrad, jag har inte råd att göra den fin hela tiden om man smäller, hamnar ute i gruset och bilen studsar runt och fronten pajar.. inte en chans! Så eftersom jag inte har råd med det då, och ngndag sätter mig rejält, så kommer inte jag få köra där? Sjukt sjukt..

Typ som Skylinen jag hade. Rasad växellåda o pajad bakruta efter all möjlig körning o ihop körningar.



Sök