IceEyes skrev:
Glesmark skrev:
IceEyes skrev:
... Och rejält mycket dyrare i inköp, vilket resulterar i att en del spekulanter kanske anser att Ford Ficus ger mer valuta för slantarna än 520:in
Hittade flertalet 520 touring runt 00-02 på blocket för mellan 15-30 000 kr.
Hur resonerar du när du skrev att folk kan tycka att en focus för låt oss säga 15 000 ger mer valuta för pengarna?
Bmwn är större, säkrare, snarlik försäkring om man inte är 18 år, samt drar inte några större volymer bensin.
Har en trivsammare motor och växellåda att köra och vanliga slitdelar ligger runt omkring samma pengar.
Ytterst besynnerligt. Samma sökning för mig resulterade enbart i tre st 520 för under 30 000 kr, och då var ett exemplar krockskadat. Hittar man mot förmodan en 520 för 15 000 kr är risken stor att bilen har varit med om både det ena och andra i livet, ur negativt perspektiv naturligtvis.
Och att en del människor anser att Focus ger mer valuta för pengarna än 520 är snarare ett faktum. Ge annars en trovärdig förklaring till varför det faktiskt rullar ett visst antal Focusar ute på vägarna, och varför ägarna inte har skrotat dessa och istället införskaffat 520 som ersättare?
Varför folk inte köper en mer kvalitativ bil för samma pengar som en focus, t.ex en bmw 520, är för mig helt obegripligt. Folk är väldigt präglade av media och vad andra säger/läser på nätet osv.
Får jag lov att säga att folk helt enkelt är lite blåögda och bara köper det som folk säger till dom?
Säg bmw till någon som inte kan något om bilar, bränsletörst och dyr försäkring svarar dom, har dom någon erfarenhet av det? Nej, men dom har ju hört detta av 10 andra som har lika mycket erfarenhet som sig själv, så det borde väl stämma?
För många förstå sig påare skapar kaos.
Jag hittade över 20 st för under 30 000, varav 10 utav dom kostade mellan 15-20 000 kr.
Du resonerar som en riktig "Svensson" när du skriver att dom billigaste förmodligen är riskabla bilar, just för att dom är billiga.
Testa att byta perspektiv och se det så här, en bmw 520 som är från 2000 är 12 år gammal, och det är den minsta motorn man kunde få till den karossen, så jag tycker inte att dom är värda mer än så, om man ser till det faktiska.
En gammal bil är en gammal bil, och därför inte värd lika mycket som en ny bil, sund logik löser det mesta.
Kollar man inte på bilen i fråga kommer man aldrig få reda på om det hade varit ett bra eller dåligt köp, brukar inte byta bil sä'rskilt ofta, men ska jag kolla på en ny bil kan jag mycket väl åka och kolla på en som ser ofräsch ut på bilderna ut på blocket, ute på plats kanske den är jättefin. Man vet aldrig förrän man kollat.
Betalade 20 000 för min bmw 540 99, fick med fälgar för mer än 20 000 kr.
Bilen har dessutom massa go utrustning osv, så varför skulle man vilja betala mera för en 520?