2428
Sök

*KÖPRÅD* Körglädje & komfort, 25-40 000 kr

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2012
Dieselsmurfen skrev:
Vi har ju en E39 som är helt rostfri, så visst finns de men hade väl tur med den bilen misstänker jag.

aka dold rost wink wink wink

230 Inlägg
8 mars 2012
kan rekomendera volvo 850 grym komfort enligt mig roliga om man vill och e man inte så gas glad så ligger dom under litern och blandad strax över lirern min drar 1,2 men de vill sägas att jag har dratt den hårt då smile

annars är de ju saab man får ju mycke bil för pengarna! det tog imot att säga att saab var bra.. tongue

318 Inlägg
10 mars 2012
volvo-nissen skrev:
kan rekomendera volvo 850 grym komfort enligt mig roliga om man vill och e man inte så gas glad så ligger dom under litern och blandad strax över lirern min drar 1,2 men de vill sägas att jag har dratt den hårt då smile

annars är de ju saab man får ju mycke bil för pengarna! det tog imot att säga att saab var bra.. tongue

Prisvärd och bra behöver ju inte vara samma sak så du kan ha din stolthet kvar;)

230 Inlägg
10 mars 2012
PartilleMalm skrev:
volvo-nissen skrev:

Prisvärd och bra behöver ju inte vara samma sak så du kan ha din stolthet kvar;)

hahahahaha där sa du nått nu kan jag sova igen tongue men jag tycker det är mycket vilken kör stil man har osse för mig så hade inte en saab passat då jag är rädd för att växellådan hade rasat men tycker man om att bara glida och köra hårt ibland så är det ju en bra bil sen kan jag inte så mycket om saab heller ska sägas har alltid vatt volvo för mig så svagheterna ska jag igentligen lämna över till nån som kan smile

Forummoderator
17 996 Inlägg
10 mars 2012
Köpte själv en "Tapirnos" igår. En S80 2.9L Körglädjen är det väl sådär med men komforten är ju fin! Tyvärr behöver sexan lite varv för att vakna men går billigt, enligt färddator.

För 30 lök får du en S80 i nyskick.

Som en kille sa till mig när han hade köpt en Princess (båt) för 1.7 miljoner. Jävligt prisvärd...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

194 Inlägg
10 mars 2012
Min E28 wink haha.. Nej men slår ett slag för Bmw e39 540! Underbar bil för en bra peng!

70 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Vad tycker ni om en Alfa Romeo 147?

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 mars 2012
NWA skrev:

Verkstadens favorit smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2012
NWA skrev:

Bra bil som inte är lika tråkig som många konkurrenter, är dyrare i drift än genomsnittet men ingen opålitlig bil. Det är en del svaga punkter som sänker möjligheten till låga driftkostnader, till exempel att bytesintervallen på motorns kamrem sänktes från medelmåttiga 12.000mil till låga 6.000mil/byte.

Å andra sidan är dem billiga i inköp och betydligt roligare än de flesta, pröva en så kommer du förmodligen att bli bli kär och eventuellt till och med strunta i att den inte är perfekt!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

70 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Jo tror fan att Alfan är underskattad vad gäller pålitlighet men det är som sagt väldigt tråkigt att kamremen ska bytas ut så ofta. Sen så är bytet relativt dyrt också.

961 Inlägg
16 mars 2012
http://www.blocket.se/eslov/Jaguar_XJ12 … 15&w=3
vet inte vad du tycker om automatväxlat men v12 och över 300 hästar är aldrig fel big_smile

eller http://www.blocket.se/malmo/Ford_Mustan … 15&w=3 fortfarande automat men med 4 cylindrar mindre fast 5 L är fortfarande inte fel :p

och slutligen en manuell smile
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Pr … 15&w=3

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

70 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Haha inget intresse för något av dessa bilar. De är för ovanliga.

961 Inlägg
16 mars 2012
NWA skrev:
Haha inget intresse för något av dessa bilar. De är för ovanliga.

va? vill man inte ha det lite ovanligt? smile vad skulle du kunna tänka dig då?

-danskt ordspråk

70 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Alltså de bilarna är verkar ju vara spännande att äga men jag tänkte mig en ekonomisk rolig bil som ska vara så spännande som möjligt smile

961 Inlägg
17 mars 2012
NWA skrev:
Alltså de bilarna är verkar ju vara spännande att äga men jag tänkte mig en ekonomisk rolig bil som ska vara så spännande som möjligt smile

jahaa ekonomiskt.... här är en billig lol http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_96 … 15&w=3
den är väldigt billig i drift och inte så tråkig att köra som man kan tro smile

-danskt ordspråk

70 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Trololo?

961 Inlägg
17 mars 2012
NWA skrev:
Trololo?

hähä den är ju billig men kanske aningen troll big_smile