ekelund88 skrev:
hangman skrev:
Germax skrev:
Jag har varit med flera gånger när verkstäder byter däck, att kränga 20" gratis låter som en dålig affärside.
Det tar utan problem 10-15min/hjul att skruva av och lägga om för en gubbe.
Däckia i stan tog 300kr hjulet för 19" när jag krängde för några år sedan, fick för 18" priset 250kr dock.
Gör vi om det till svarta pengar är vi väl nere i ca 700kr för en uppsättning.. Jag har för mig jag betalade 500kr för att få 4st 19" däck monterade på nya fälgar, utan kvitto.
yes jag fick ge 800 svart på däckia, och 1000 på euromaster, men då fick han höra vad som hände om han repa mina högglans polerade bögputsade 10 tums breda yrondell också. Så han våga inget annat än göra det bra.
Har hört folk som krängt 18-19-20 billigt, men sen fått skador så när man har stora fälgar och 25 i profil då går det inte snåla på kostnaden, synd man inte känner någon....jag får ju byta däck 2 gånger per år..camber is my enemy..
gött om kronofogdmyndigheten ser detta när nu nämner 2 firmor som tar emot svarta pengar för att utföra sina tjänster mycket bra tänk här!
Tänkte samma sak men du hann före. Inte roligt att bli uthängd på nätet men å andra sidan ska väl inte stora seriösa däckkedjor jobba svart heller för den delen.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!