3301
Sök

Vad kostar det att kränga däck där du bor?

Darkus
8 mars 2012
Gratis..för jag gör det själv smile

4 299 Inlägg
8 mars 2012
Där jag kränger om ligger det på drygt 1200kr för att kränga om 4 däck.

Fast vad jag får ge är en helt annan femma tongue

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
8 mars 2012
hangman skrev:
tja, jag satt och fundera lite, här i Motala kostar det 200-250 kr hjulet och kränga. För inte många år sen kosta det 100 kr st. Jag pratar om seriösa verkstäder nu som tar 18 tums fälgar och uppåt. Jag lämna 4 lösa däck och 4 st högglanspolerade 10 tums fälgar dit, jag sa inga repor då blir de dyrt för dig. Men han lyckades faktiskt, men man har ju hört exempel där folk krängt och skadat både fälg och däck, vem står för det om det händer? Ska kränga mitt ena 20 tums däck så är orolig att de ska bli repor för dom är nya.

Tacksam för svar. Mvh Hagman Racing

Har du skrivit fel eller vad har du 10"-fälgarna till?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Pim_Pim
8 mars 2012
Omkring 50kr/st.

Thedriftking
8 mars 2012
Betalar inget då jag känner minst 5 pers som har egna maskiner + brukar kränga om själv smile
Annars är de ca 150:- per däck ,har jag fått förslag på

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2012
Betalade 260kr igår för att få två nya däck (även levererade till firman) monterade på fälgar som redan hade slitna däck på. Och gamla däcken blev kvar = prispåslag. Rätt bra ändå smile

Har anlitat dessa två herrar tidigare och alltid varit nöjd:
http://gulasidorna.eniro.se/f/lundkvist … b:14442206
(Strax utanför Falun, går att få däcken levererade till dem från tex Däckonline eller Norden Däck)

Dahlgren
450 Inlägg
8 mars 2012
allt från gratis till någon hundring! smile

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
hangman skrev:
tja, jag satt och fundera lite, här i Motala kostar det 200-250 kr hjulet och kränga. För inte många år sen kosta det 100 kr st. Jag pratar om seriösa verkstäder nu som tar 18 tums fälgar och uppåt. Jag lämna 4 lösa däck och 4 st högglanspolerade 10 tums fälgar dit, jag sa inga repor då blir de dyrt för dig. Men han lyckades faktiskt, men man har ju hört exempel där folk krängt och skadat både fälg och däck, vem står för det om det händer? Ska kränga mitt ena 20 tums däck så är orolig att de ska bli repor för dom är nya.

Tacksam för svar. Mvh Hagman Racing

Har du skrivit fel eller vad har du 10"-fälgarna till?

/Benny

Ledsen, skulle vara 20 tum men jag har faktiskt 10 tum på båtkärran hehe.

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Betalade 260kr igår för att få två nya däck (även levererade till firman) monterade på fälgar som redan hade slitna däck på. Och gamla däcken blev kvar = prispåslag. Rätt bra ändå smile

Har anlitat dessa två herrar tidigare och alltid varit nöjd:
http://gulasidorna.eniro.se/f/lundkvist … b:14442206
(Strax utanför Falun, går att få däcken levererade till dem från tex Däckonline eller Norden Däck)

Riktigt Nice price !

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Darkus skrev:
Gratis..för jag gör det själv smile

Kränga så stora fälgar då har man en fin maskin och är duktig så grattis hehe smile

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Omkring 50kr/st.

Det brukade jag ge för en vinterbil på en verkstad som tog de rakt ner i fickan. Men 20 tum kostar mycket mer tyvärr då det är svårare och mer risk skada grejerna och dom behöver ha en värsting maskin

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 mars 2012
Brukar få svaret. "Nej nej du kommer väl hit nån mer gång" När jag ska betala.
Senast redigerat av p-nyhlen (10 mars 2012)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

12 086 Inlägg
10 mars 2012
Jag har varit med flera gånger när verkstäder byter däck, att kränga 20" gratis låter som en dålig affärside.
Det tar utan problem 10-15min/hjul att skruva av och lägga om för en gubbe.

Däckia i stan tog 300kr hjulet för 19" när jag krängde för några år sedan, fick för 18" priset 250kr dock.
Gör vi om det till svarta pengar är vi väl nere i ca 700kr för en uppsättning.. Jag har för mig jag betalade 500kr för att få 4st 19" däck monterade på nya fälgar, utan kvitto.

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Jag har varit med flera gånger när verkstäder byter däck, att kränga 20" gratis låter som en dålig affärside.

Däckia i stan tog 300kr hjulet för 19" när jag krängde för några år sedan, fick för 18" priset 250kr dock.
Gör vi om det till svarta pengar är vi väl nere i ca 700kr för en uppsättning.. Jag har för mig jag betalade 500kr för att få 4st 19" däck monterade på nya fälgar, utan kvitto.

yes jag fick ge 800 svart på däckia, och 1000 på euromaster, men då fick han höra vad som hände om han repa mina högglans polerade bögputsade 10 tums breda yrondell också. Så han våga inget annat än göra det bra.

Har hört folk som krängt 18-19-20 billigt, men sen fått skador så när man har stora fälgar och 25 i profil då går det inte snåla på kostnaden, synd man inte känner någon....jag får ju byta däck 2 gånger per år..camber is my enemy..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 mars 2012
va ett tag sen man krängde däck men sist tror jag att man betalade 200 för alla fyra

2 656 Inlägg
10 mars 2012
hangman skrev:
Germax skrev:

yes jag fick ge 800 svart på däckia, och 1000 på euromaster, men då fick han höra vad som hände om han repa mina högglans polerade bögputsade 10 tums breda yrondell också. Så han våga inget annat än göra det bra.

Har hört folk som krängt 18-19-20 billigt, men sen fått skador så när man har stora fälgar och 25 i profil då går det inte snåla på kostnaden, synd man inte känner någon....jag får ju byta däck 2 gånger per år..camber is my enemy..

gött om kronofogdmyndigheten ser detta när nu nämner 2 firmor som tar emot svarta pengar för att utföra sina tjänster mycket bra tänk här! smile

680 Inlägg
10 mars 2012
vi tar 120 spänn om de är beg,,kommer man med nya däck köpat på nätet tar vi 200 alltså per däck och inga problem å kränga 20 tummar, har precis köp en ny maskin för stora fälgar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
10 mars 2012
ekelund88 skrev:
hangman skrev:
Germax skrev:

gött om kronofogdmyndigheten ser detta när nu nämner 2 firmor som tar emot svarta pengar för att utföra sina tjänster mycket bra tänk här! smile

Tänkte samma sak men du hann före. Inte roligt att bli uthängd på nätet men å andra sidan ska väl inte stora seriösa däckkedjor jobba svart heller för den delen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
demk skrev:
vi tar 120 spänn om de är beg,,kommer man med nya däck köpat på nätet tar vi 200 alltså per däck och inga problem å kränga 20 tummar, har precis köp en ny maskin för stora fälgar

200 kr är vad dom dyra firmorna i trakterna tar. Jo en fin maskin tar ett par däck och betala av sig så man förstår att det kostar.

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
va ett tag sen man krängde däck men sist tror jag att man betalade 200 för alla fyra

det måste vart länge sen, eller hos nån kompis/svart verkstad. Finns inte en chans du kränger 20 tummare hos en seriös firma för 200 kr för alla 4. 200 kr styck är typ billigaste idag tongue

Sök