2901
Sök

Tröskellådor

43 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1
Jag är ingen mekaniker..
Det jag undrar är om det är enkelt o göra vid/byta tröskellådor på en Volvo  480?... Eller om det kostar mkt...

Volvo 940s

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#2
Beror på hur seriöst du vill göra det?
Ska hela trösklarna bytas ut eller delvis?
Hur ser det ut runt om?
Kan du svetsa eller ska det lämnas bort?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

43 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#3
Jag äger inte bilen som jag frågar om..Utan har bara sett den på blocket.
Det står att tröskellådorna för ses över innan besiktning. Så man får nog göra det ordentligt.
Troligen får jag lämna in den på verkstad om jag inte hittar någon som kan hjälpa mig med det. Tänkte mest se om det är värt mödan o köpa bilen.

Volvo 940s

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#4
SabinaO skrev:
Jag äger inte bilen som jag frågar om..Utan har bara sett den på blocket.
Det står att tröskellådorna för ses över innan besiktning. Så man får nog göra det ordentligt.
Troligen får jag lämna in den på verkstad om jag inte hittar någon som kan hjälpa mig med det. Tänkte mest se om det är värt mödan o köpa bilen.

Aha.
Hade jag varit du hade jag letat mig ett annat objekt i så fall. 480 var väldigt, väldigt rostbenägna så står det att det bara är trösklarna så kan man ge sig den på att det är nåt mer också.
Charmiga bilar dock..med krånglande el därtill. Men som sagt. Charmiga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

43 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#5
Okej...tack för hjälpen...
skulle mest fixat det och sålt det lite dyrare...iom det var turbo...får väl lära mig o mecka istället:P

Volvo 940s

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#6
SabinaO skrev:
Okej...tack för hjälpen...
skulle mest fixat det och sålt det lite dyrare...iom det var turbo...får väl lära mig o mecka istället:P

Ja du kan ju köpa förstås, men jag hade inte gjort det.
Vart har bilen rullat för övrigt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

43 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#7
den har gått 20500 mil..o säljes i blekinge..

Volvo 940s

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#8
SabinaO skrev:
den har gått 20500 mil..o säljes i blekinge..

Hade det varit en Norrlandsbil hade det kanske varit värt att chansas men..mja.
Du får avgöra själv. Jag hade som sagt inte gjort det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

54 Inlägg
8 mars 2012
#9
Akta sig för den, rostar inifrån o ut. man river ytterplåten så är förstärkningarna innan för helt kass, om du ändå är intresserad av bilen- ta med dig en domkraft o hissa på dom bakre domkraftsfästena håller dom så kanske, ,,
annars är det mer jobb än man ser..


1 319 Inlägg
8 mars 2012
#10
När man ska laga rost och börjar kapa så hittar man i regel mycket mer än vad man från början förväntat sig wink

_----------'

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#11
sleepyoh skrev:
När man ska laga rost och börjar kapa så hittar man i regel mycket mer än vad man från början förväntat sig wink

Precis.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2012
#12
Volvo 400-serie kan vi väl för faan inte rekomendera till någon!? Det är ju ondska på hjul! wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 mars 2012
#13
Mack skrev:
sleepyoh skrev:
När man ska laga rost och börjar kapa så hittar man i regel mycket mer än vad man från början förväntat sig wink

Precis.

Ja fyyfan.

Volvo 400-serie kan vi väl för faan inte rekomendera till någon!? Det är ju ondska på hjul!

Agree tongue


Forummoderator
26 364 Inlägg
8 mars 2012
#14
RD_87 skrev:
Volvo 400-serie kan vi väl för faan inte rekomendera till någon!? Det är ju ondska på hjul! wink

Lite charmiga är dom ändå..haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
9 mars 2012
#15
SabinaO skrev:
Okej...tack för hjälpen...
skulle mest fixat det och sålt det lite dyrare...iom det var turbo...får väl lära mig o mecka istället:P

Men jösses! försöka affära på en 480? Välj vilken bil som helst utom just en 480, en Saab 90 PRO racer e ju mer lättsåld en en sån.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

188 Inlägg
9 mars 2012
#16
riktiga skit biler

54 Inlägg
10 mars 2012
#17
volvo 480 mot saab 90,,, låter som pest eller kolera.he,he,, finns nog nån som gillar dom med...


112 Inlägg
10 mars 2012
#18
och som sagt just trösklar och dolda utrymmen där man ska fixa rost så räkna med att det blir dubbelt så mycket jobb än det som syns utifrån,minst.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
11 mars 2012
#19
att det står turbo på skuffen ska man inte stirra sig blind på

dom där 120hk kommer man inte långt på yberslöa

Kör fort så hinner inget hända...

43 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
#20
Hehe..jo 400 serien e nog inget o ha...har haft en 460 o den var pigg o kul o köra..men visst rostade den...får nog hitta något annat projekt...

Volvo 940s


Sök