Ska man verkligen behöva en slang där? Har aldrig sett nån annan ha så? Angående placeringen av ventilen och så, så kommer det få sitta som det gör nu.. I vinter ska orginal tanken ner och avgastunnlar ska svetsas etc etc.. Då kommer jag göra om resten också.. Yepp fuelcellen är på ca 52 liter men då får den fungera så länge.. Är ett bra tag kvar till bilen ska reggas så..
Ska man verkligen behöva en slang där? Har aldrig sett nån annan ha så? Angående placeringen av ventilen och så, så kommer det få sitta som det gör nu.. I vinter ska orginal tanken ner och avgastunnlar ska svetsas etc etc.. Då kommer jag göra om resten också.. Yepp fuelcellen är på ca 52 liter men då får den fungera så länge.. Är ett bra tag kvar till bilen ska reggas så..
För att det skall funka exakt som det är menat, 100% och inte 99,9%, så måste du ha den slangen.
Sitter bla på Limmets nya BMW som stod på Elmia o på min snart.
För att det skall funka exakt som det är menat, 100% och inte 99,9%, så måste du ha den slangen.
Sitter bla på Limmets nya BMW som stod på Elmia o på min snart.
Idag så har jag varit på BMW i Solna och köpt tändningskontakt och ventilkåpspackningar till E38an som ska bytas imorgon tror jag.. Var även iväg och köpte två kopplingar och slang som behövdes till hydraliska handbromsen.. Plus att jag fyllde på svetstuben på en gång då..
Så får se hur det går imorgon med först E38an och sen E30in...
Nej än så länge så sitter allt på plats bara men måste dra alla ledningar och så, det kommer Bilen har använts istället hehe
Men igår var jag ut till garaget igen och bytte tändningskontakten på E38an lika så bägge ventilkåpspackningarna är nu bytta!!
Resten av kvällen så hjälpte jag en kompis med hans bygge!!
Här står Nicklas och justerar lite
Och nu sitter hans motor och låda (M62B44 med 6 växlad manuell) samt så gjorde vi fästen för kylaren och drog alla vattenslangar och behållare och så..
Metallröret är nu utbytt mot en tempgivare för att starta fläktarna sen!
Och idag så var jag över på södra sidan och hälsade på en kompis.. Blev en åktur i en riktigt fin E38 570li samt så luftade vi hans farsas Mustang litegran Sen brassade vi över till den rätta sidan av stan (norra!!) Och hämtade min E30, blev lite bilder
MÅSTE få hem mina spacers så jag kan sänka bilen MERA!! Ser ju för jävligt ut!
Haha det kom några grabbar på BMXer men dom skulle längre fram till nån annan bana hehe men det vore coolt.. Får fixa nåt sånt nångång när man fått ner bilen lite..
Idag har vi varit iväg och köpt kardan som polaren kan korta till sitt bygge och avgasrör till hans bygge.. Utöver det så har jag gjort iordning genomföringshål för slang och bromsrör idag.. Samt gjort bromsrören i rätt längder till allt så imorgon ska jag ta bilen till garaget och fixa dubbelkonor på alla rör så jag kan dra åt det och hälla i bromsvätska och få ordning på handbromsen
Målade även handbromsfästet ikväll och alla bältesfästplattor..
Vart valde du att göra genomförningarna för bromsrören? Skulle du skarva in dig på befintliga eller drar du nya hela vägen?
Jag har inte riktigt bestämt mig var jag ska dra in röret men ut tänkte jag att man drar röret rakt bak till baksätet satt och ett t-kors där och sen ut igenom där ABS givarnas sladdar går ner.
Vart valde du att göra genomförningarna för bromsrören? Skulle du skarva in dig på befintliga eller drar du nya hela vägen?
Jag har inte riktigt bestämt mig var jag ska dra in röret men ut tänkte jag att man drar röret rakt bak till baksätet satt och ett t-kors där och sen ut igenom där ABS givarnas sladdar går ner.
Jag drog in bromsröret på passagerar sidan iom att jag har bromsventilen och handbromsen där, så blev nya rör nästan hela vägen. från T-korset över diffen och ut till hjulen sitter dock orginal kvar..