3603
Sök

Volvo 855 turbo -95 hackar när den blir varm!

93 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Tjenare, har som sagt en 855 turbo som börjar hacka när den är varm, går kanon när man precis har startat den, när man står på tomgång och ska gasa så dör den ibland, och ibland så "hackar" den upp sig i varvtal (svårt att förklara tongue) Har bytt lambdasonden och testat med en ny lmm (luftmassemätare) men det hjälpte inte, så jag hoppas någon kan hjälpa mig? Tack på förhand!

583 Inlägg
11 mars 2012
Några felkoder?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

93 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Fick felkoder på att lambdareglering för mager eller fet blandning vid långtidskörning och vid tomgång, även fast vi bytte lambda. Sen hade jag fått "Signal från insugsluftens temperaturgivare saknas eller är felaktig, är inte bäst på felkoder så om du är kunnig inom det så får du gärna berätta vilka uttag som går till vad och var man hittar vad felkoderna betyder och hur man sedan raderar dom smile

583 Inlägg
11 mars 2012
Iome att du skriver den går bra när den är kall skulle jag tippa på tempgivaren.

Är ej kunnig nog inom volvo för att kunna ge dig något svar för din felsökningsfråga.

Mvh
Anders

93 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Okej, men kan tempgivaren göra så att den hackar? tongue

583 Inlägg
11 mars 2012
Japp, Ifall bilen fortfarande tror att den är kall kommer den häva in extra bensin i motorn som den gör vid kallstarter, såkallat "choke". Detta skall bilen ha sålänge den är kallt. Men när bilen kommit upp i arbetstemperatur så skall extraflödet med bensin avsluta.

Ifall temperatur sensorn hävdar till styrdatorn att bilen fortfarande är kall kommer den lita på sensorn och fortsätta häva in mer.

Mvh
Anders

93 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Okeej, vet du någon bra sida man kan kolla upp vad det ska vara för värden eller liknande på den? Du kanske vet vart den sitter? smile Har inte skruvat så mycket med 850 motorer tongue

Sök