3917
Sök

Mazda 323 -92 svarar inte på gas, startproblem!

7 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Hej!
Jag är medveten om att det finns ett gäng andra trådar om olika liknande fel på mazda 323's men alla tips och tricks som angivits har inte funkat för mig och jag har tydligen något annat fel på min bil.

Info om problemet: Bilen blir väldigt svårstartad när den är varm och ibland även när den är kall. Gasen måste vara i botten under starttillfället för att den överhuvudtaget ska starta. När den väl har startat så puttrar den och sprutar ut svart rök under ett par minuter. Medan gasen är i botten rör sig varvtalet sakta uppåt.
Till slut går det varva helt och hållet men varje gång jag trycker på gasen så "svarar" den inte direkt.
Gas > reaktion efter någon sekund. När jag väl fått igång bilen och börjar köra så går den ryckigt och den svarar inte direkt på gas.

Saker som har bytts/gjorts: Luftmassemätare, tändstift, bränsle + oljefilter, luftfilter, olja, kallstartsventilen, sprayat startgas, relä.

Efter detta hade gjorts så gick den likadant. Jag ska även tala om att den ibland startar utan problem, kall som varm, utan gas. Men när den gjort det och man kört en stund så slutar den plötsligt svara på gas som jag förklarade innan + att den nästan alltid blir svårstartad efter man stängt av den(varm).

Klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=B18CCtzs … jX0hiyl34=
Är evigt tacksam för hjälp!

// Alexander
Senast redigerat av Rytting (15 mars 2012)

Sök