4069
Sök

Vilken volvo ska man köpa för att ha kul med??

961 Inlägg
17 mars 2012
#21
Emilius skrev:
Growe skrev:
Emilius skrev:
Svaret på din fråga är: Nej.

Har du 20 tusen så har du råd med BMW.

Detta kommer från en Volvoägare..

åker man 745gl förstår jag att man inte kan ha skoj

är jhu bland det segaste man kan rulla runt i


det är vad man gör det till

gillar man att åka fort väljer man en 850turbo/t5 eller s70 t5

gillar man att bara röja runt och sladda är det 740turbo/940turbo/ltt som gäller

orginal är ingen av bilarna roliga men med lite mods blir dom relativt roliga

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

men nieförtin är snyggare tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Avstängd
1 714 Inlägg
17 mars 2012
#22
KBAragger skrev:
Emilius skrev:
Growe skrev:

åker man 745gl förstår jag att man inte kan ha skoj

är jhu bland det segaste man kan rulla runt i


det är vad man gör det till

gillar man att åka fort väljer man en 850turbo/t5 eller s70 t5

gillar man att bara röja runt och sladda är det 740turbo/940turbo/ltt som gäller

orginal är ingen av bilarna roliga men med lite mods blir dom relativt roliga

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

men nieförtin är snyggare tongue

.....Nu hörde jag tyvärr väldigt dåligt här. Det bara sprakar.. lol


961 Inlägg
17 mars 2012
#23
Emilius skrev:
KBAragger skrev:
Emilius skrev:

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

men nieförtin är snyggare tongue

.....Nu hörde jag tyvärr väldigt dåligt här. Det bara sprakar.. lol

vaaaa? men Volvo gorde ju bara snygga bilar åren 1927-2000 big_smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
17 mars 2012
#24
Emilius skrev:
Growe skrev:
Emilius skrev:
Svaret på din fråga är: Nej.

Har du 20 tusen så har du råd med BMW.

Detta kommer från en Volvoägare..

åker man 745gl förstår jag att man inte kan ha skoj

är jhu bland det segaste man kan rulla runt i


det är vad man gör det till

gillar man att åka fort väljer man en 850turbo/t5 eller s70 t5

gillar man att bara röja runt och sladda är det 740turbo/940turbo/ltt som gäller

orginal är ingen av bilarna roliga men med lite mods blir dom relativt roliga

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

har aldrig testat att köra mot en 16v golf men testat mot en Golf mk3 vr6 som var chippad och annat aga iof hade jag en 245:A med 155hk orginal lite moddad men hade kanske 200hk och vr6 hade inte en chans

men visst orginal är en 940turbo inget att ha

en 320 kan man jhu lika gärna åka en gammal 740gl
för dom är lika spännande mage till tröga bilar dom där 2liters 6:orna iof bara testat en e30 men den var inte pigg någonstans

testade mot en 325:A e36:a mot min 245:a laddade 0.8bar och bmw hade inget att säga till om upp till 200 sen körde bmw om mig inte direkt så förvånande då bmw inte har en front som en ladgårdsdörr smile

Kör fort så hinner inget hända...

961 Inlägg
17 mars 2012
#25
Growe skrev:
Emilius skrev:
Growe skrev:

åker man 745gl förstår jag att man inte kan ha skoj

är jhu bland det segaste man kan rulla runt i


det är vad man gör det till

gillar man att åka fort väljer man en 850turbo/t5 eller s70 t5

gillar man att bara röja runt och sladda är det 740turbo/940turbo/ltt som gäller

orginal är ingen av bilarna roliga men med lite mods blir dom relativt roliga

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

har aldrig testat att köra mot en 16v golf men testat mot en Golf mk3 vr6 som var chippad och annat aga iof hade jag en 245:A med 155hk orginal lite moddad men hade kanske 200hk och vr6 hade inte en chans

men visst orginal är en 940turbo inget att ha

en 320 kan man jhu lika gärna åka en gammal 740gl
för dom är lika spännande mage till tröga bilar dom där 2liters 6:orna iof bara testat en e30 men den var inte pigg någonstans

testade mot en 325:A e36:a mot min 245:a laddade 0.8bar och bmw hade inget att säga till om upp till 200 sen körde bmw om mig inte direkt så förvånande då bmw inte har en front som en ladgårdsdörr smile

det är ju just den där ladgårds fronten som är så jävla sexigt!!! cool

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Avstängd
1 714 Inlägg
17 mars 2012
#26
Growe skrev:
Emilius skrev:
Growe skrev:

åker man 745gl förstår jag att man inte kan ha skoj

är jhu bland det segaste man kan rulla runt i


det är vad man gör det till

gillar man att åka fort väljer man en 850turbo/t5 eller s70 t5

gillar man att bara röja runt och sladda är det 740turbo/940turbo/ltt som gäller

orginal är ingen av bilarna roliga men med lite mods blir dom relativt roliga

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

har aldrig testat att köra mot en 16v golf men testat mot en Golf mk3 vr6 som var chippad och annat aga iof hade jag en 245:A med 155hk orginal lite moddad men hade kanske 200hk och vr6 hade inte en chans

men visst orginal är en 940turbo inget att ha

en 320 kan man jhu lika gärna åka en gammal 740gl
för dom är lika spännande mage till tröga bilar dom där 2liters 6:orna iof bara testat en e30 men den var inte pigg någonstans

testade mot en 325:A e36:a mot min 245:a laddade 0.8bar och bmw hade inget att säga till om upp till 200 sen körde bmw om mig inte direkt så förvånande då bmw inte har en front som en ladgårdsdörr smile

Alltså det går ju inte att tycka dåligt om Volvo på den här jävla hemsidan,
direkt ska det komma 100 stycken med orelaterade och konstiga argument om varför man har fel.

Vem bryr sig om du kört mot en VR6?

För det första väger en 245 mindre än en 940, och en Mk3 VR6 väger mer än en Mk2, så det är kanske inte så konstigt att du körde ifrån han om du har 200hk då VR6 har 190hk.

Det är stor skillnad mellan en 320 och en 740GL, en 320 går att sladda med, det går inte med en 740GL,
jag har försökt, och det är i princip omöjligt om det inte är snö ute. Sitter ofta och skriker i mina GL:er vilket jävla skit det är när jag försöker få upp ställ på blött. Jävla sopor är vad det är.

Okej, 940 har front som en lagårdsdörr? Men sen har ju E36 i princip lika platt front så jag vete fan..


961 Inlägg
17 mars 2012
#27
Emilius skrev:
Growe skrev:
Emilius skrev:

Jag köpte inte min bil för att ha skoj i den heller.

Och en 940 turbo framkallar bara kräkningar den också, vad är det som gör det värt att köpa en turbo med hästvagnsfjädring och allmänt familjebilsliknande egenskaper när du får en BMW med delad bakaxel och betydligt bättre hjulupphängning osv för samma pengar? Till saken hör väl att allting eftermarknads är billigare och bättre till BMW. Jag ger mig fan på att en 320 kör ifrån en 940 turbo också,
eftersom den knappast har en chans mot en Golf Gti 16v som har mindre hästar och ingen turbo.

har aldrig testat att köra mot en 16v golf men testat mot en Golf mk3 vr6 som var chippad och annat aga iof hade jag en 245:A med 155hk orginal lite moddad men hade kanske 200hk och vr6 hade inte en chans

men visst orginal är en 940turbo inget att ha

en 320 kan man jhu lika gärna åka en gammal 740gl
för dom är lika spännande mage till tröga bilar dom där 2liters 6:orna iof bara testat en e30 men den var inte pigg någonstans

testade mot en 325:A e36:a mot min 245:a laddade 0.8bar och bmw hade inget att säga till om upp till 200 sen körde bmw om mig inte direkt så förvånande då bmw inte har en front som en ladgårdsdörr smile

Alltså det går ju inte att tycka dåligt om Volvo på den här jävla hemsidan,
direkt ska det komma 100 stycken med orelaterade och konstiga argument om varför man har fel.

Vem bryr sig om du kört mot en VR6?

För det första väger en 245 mindre än en 940, och en Mk3 VR6 väger mer än en Mk2, så det är kanske inte så konstigt att du körde ifrån han om du har 200hk då VR6 har 190hk.

Det är stor skillnad mellan en 320 och en 740GL, en 320 går att sladda med, det går inte med en 740GL,
jag har försökt, och det är i princip omöjligt om det inte är snö ute. Sitter ofta och skriker i mina GL:er vilket jävla skit det är när jag försöker få upp ställ på blött. Jävla sopor är vad det är.

Okej, 940 har front som en lagårdsdörr? Men sen har ju E36 i princip lika platt front så jag vete fan..

va kan du inte sladda med en 740 yikes det är ju just det den är känd för.
http://www.youtube.com/watch?v=LmMFaUPodQ4 till och med trafikmagasinet säger så hmm
http://www.youtube.com/watch?v=hwIGEfdLwuc se på denna också.
tycker personligen att den är väldigt lätt att få spinn med också tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Avstängd
1 714 Inlägg
17 mars 2012
#28
KBAragger skrev:
Emilius skrev:
Growe skrev:

har aldrig testat att köra mot en 16v golf men testat mot en Golf mk3 vr6 som var chippad och annat aga iof hade jag en 245:A med 155hk orginal lite moddad men hade kanske 200hk och vr6 hade inte en chans

men visst orginal är en 940turbo inget att ha

en 320 kan man jhu lika gärna åka en gammal 740gl
för dom är lika spännande mage till tröga bilar dom där 2liters 6:orna iof bara testat en e30 men den var inte pigg någonstans

testade mot en 325:A e36:a mot min 245:a laddade 0.8bar och bmw hade inget att säga till om upp till 200 sen körde bmw om mig inte direkt så förvånande då bmw inte har en front som en ladgårdsdörr smile

Alltså det går ju inte att tycka dåligt om Volvo på den här jävla hemsidan,
direkt ska det komma 100 stycken med orelaterade och konstiga argument om varför man har fel.

Vem bryr sig om du kört mot en VR6?

För det första väger en 245 mindre än en 940, och en Mk3 VR6 väger mer än en Mk2, så det är kanske inte så konstigt att du körde ifrån han om du har 200hk då VR6 har 190hk.

Det är stor skillnad mellan en 320 och en 740GL, en 320 går att sladda med, det går inte med en 740GL,
jag har försökt, och det är i princip omöjligt om det inte är snö ute. Sitter ofta och skriker i mina GL:er vilket jävla skit det är när jag försöker få upp ställ på blött. Jävla sopor är vad det är.

Okej, 940 har front som en lagårdsdörr? Men sen har ju E36 i princip lika platt front så jag vete fan..

va kan du inte sladda med en 740 yikes det är ju just det den är känd för.
http://www.youtube.com/watch?v=LmMFaUPodQ4 till och med trafikmagasinet säger så hmm
http://www.youtube.com/watch?v=hwIGEfdLwuc se på denna också.
tycker personligen att den är väldigt lätt att få spinn med också tongue

Men hallå.. Första är på grus och den andra på snö.
Läs vad jag skrev?

Att sladda är att bryta upp bakhjulen på torr asfalt, att kasa runt i snön kallar jag för att tappa grepp.


961 Inlägg
17 mars 2012
#29
Emilius skrev:
KBAragger skrev:
Emilius skrev:

Alltså det går ju inte att tycka dåligt om Volvo på den här jävla hemsidan,
direkt ska det komma 100 stycken med orelaterade och konstiga argument om varför man har fel.

Vem bryr sig om du kört mot en VR6?

För det första väger en 245 mindre än en 940, och en Mk3 VR6 väger mer än en Mk2, så det är kanske inte så konstigt att du körde ifrån han om du har 200hk då VR6 har 190hk.

Det är stor skillnad mellan en 320 och en 740GL, en 320 går att sladda med, det går inte med en 740GL,
jag har försökt, och det är i princip omöjligt om det inte är snö ute. Sitter ofta och skriker i mina GL:er vilket jävla skit det är när jag försöker få upp ställ på blött. Jävla sopor är vad det är.

Okej, 940 har front som en lagårdsdörr? Men sen har ju E36 i princip lika platt front så jag vete fan..

va kan du inte sladda med en 740 yikes det är ju just det den är känd för.
http://www.youtube.com/watch?v=LmMFaUPodQ4 till och med trafikmagasinet säger så hmm
http://www.youtube.com/watch?v=hwIGEfdLwuc se på denna också.
tycker personligen att den är väldigt lätt att få spinn med också tongue

Men hallå.. Första är på grus och den andra på snö.
Läs vad jag skrev?

Att sladda är att bryta upp bakhjulen på torr asfalt, att kasa runt i snön kallar jag för att tappa grepp.

jahaja... men jag har kört på parkeringar när det varit plus grader och sol ute och det har gått fint. och ja jag kan nog hålla med om att det kan kallas för att tappa grepp på vinter vägar

http://www.youtube.com/watch?v=86w7bNBT … re=related kan denna video var övertygande då big_smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Avstängd
1 714 Inlägg
17 mars 2012
#30
KBAragger skrev:
Emilius skrev:
KBAragger skrev:

va kan du inte sladda med en 740 yikes det är ju just det den är känd för.
http://www.youtube.com/watch?v=LmMFaUPodQ4 till och med trafikmagasinet säger så hmm
http://www.youtube.com/watch?v=hwIGEfdLwuc se på denna också.
tycker personligen att den är väldigt lätt att få spinn med också tongue

Men hallå.. Första är på grus och den andra på snö.
Läs vad jag skrev?

Att sladda är att bryta upp bakhjulen på torr asfalt, att kasa runt i snön kallar jag för att tappa grepp.

jahaja... men jag har kört på parkeringar när det varit plus grader och sol ute och det har gått fint. och ja jag kan nog hålla med om att det kan kallas för att tappa grepp på vinter vägar

http://www.youtube.com/watch?v=86w7bNBT … re=related kan denna video var övertygande då big_smile

För det första så är det inte speciellt snyggt om man varvar ihjäl motorn för att få upp lite släng runt runt.
Sedan så lär det väl varit diff i den bilen.

Kan denna övertyga dig istället?

http://www.youtube.com/watch?v=25VfSClXd3A

GE UPP VOLVO NU!


961 Inlägg
17 mars 2012
#31
Emilius skrev:
KBAragger skrev:
Emilius skrev:

Men hallå.. Första är på grus och den andra på snö.
Läs vad jag skrev?

Att sladda är att bryta upp bakhjulen på torr asfalt, att kasa runt i snön kallar jag för att tappa grepp.

jahaja... men jag har kört på parkeringar när det varit plus grader och sol ute och det har gått fint. och ja jag kan nog hålla med om att det kan kallas för att tappa grepp på vinter vägar

http://www.youtube.com/watch?v=86w7bNBT … re=related kan denna video var övertygande då big_smile

För det första så är det inte speciellt snyggt om man varvar ihjäl motorn för att få upp lite släng runt runt.
Sedan så lär det väl varit diff i den bilen.

Kan denna övertyga dig istället?

http://www.youtube.com/watch?v=25VfSClXd3A

GE UPP VOLVO NU!

visst BMW kanske tappar greppet lättare, men när man rejsar är väll det inte någon vidare fördel (?) vill hällre ha en bil som är mångsidig.
volvo är ju byggda för att tåla allt så varför inte piska runt banan, här är ett bevis på att volvo är byggda för att piskas http://www.youtube.com/watch?v=E9c2Y8_2TH4 vet inte hur det e med dig men jag får ett jävla flin när jag ser den här videon + tycker inte du att vi (jag) länkar lite för mycket videor tongue

och att få mig att sluta älska Volvo är lika svårt som att få Jimmy åkersson att sluta hata araber

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

6 632 Inlägg
17 mars 2012
#32
Går fan åka på ställ med vilken bil som helst, gäller bara att kunna ratta.
Om du monterar skitdäck är det klart att det släpper..

Det är enklare att få bakvagnen att släppa med stel bakaxel, vilket också är farligare och sämre i kurvtagnings förmåga.
Att ha individuell bakaxel gör det svårare att få sladd, du kan ta kurvor bättre och ha mycket roligare.
Bmw handling > Volvo.

Att nya Honda Civic med stelbak axel får spö av en äldre med individuell så måste det ju vara fel på föraren, eller?
Sen har inte politik något med detta att göra..

Edit: Jag kan också säga att jag älskar Alfa Romeos bilar, men för de försöker jag inte mot argumentera saker som är tekniskt bevisat bättre.
Senast redigerat av Malheus (17 mars 2012)

De/Dem

961 Inlägg
17 mars 2012
#33
Malheus skrev:
Går fan åka på ställ med vilken bil som helst, gäller bara att kunna ratta.
Om du monterar skitdäck är det klart att det släpper..

Det är enklare att få bakvagnen att släppa med stel bakaxel, vilket också är farligare och sämre i kurvtagnings förmåga.
Att ha individuell bakaxel gör det svårare att få sladd, du kan ta kurvor bättre och ha mycket roligare.
Bmw handling > Volvo.

Att nya Honda Civic med stelbak axel får spö av en äldre med individuell så måste det ju vara fel på föraren, eller?
Sen har inte politik något med detta att göra..

Edit: Jag kan också säga att jag älskar Alfa Romeos bilar, men för de försöker jag inte mot argumentera saker som är tekniskt bevisat bättre.

först en fråga, är du emot mig också? mad

jojo det är säkert sant det du påstår (jag har ingen erfarenhet av BMW då både jag och kompisarna kör Volvo tongue)

men jag förstår inte vad honda har med sken att göra.

om du nu är emot mig hur kommer det sig att du har en volvo själv yikes

och jag tog bara jimmy som exempel kunde lika gärna tagit något annat. lol

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

6 632 Inlägg
17 mars 2012
#34
Grejen är att folk fortsätter argumentera emot att Volvo respektive BMW ska vara bättre än varandra..
Volvo körde med gammal och beprövad teknik på den tiden vilket är driftsäkert men det kostar i effekt med att göra så. BMW likså Mercedes började med individuell bakaxel för att tjäna väghållning (Eller nåt, jag har inte byggt dem.) Men hur som helst så tävlade ingen av dem i att kunna åka bredast, och förresten. Stel bakaxel är billigare att tillverka *Edit* Tål mera vikt med stel bakaxel också

Tog Honda med i exemplet då det "ända" som skiljer sig mellan nya och gamla Civic är bakaxeln.

Jag har en 460 också..Men det är ju inga "riktiga" Volvobilar enligt många.
Senast redigerat av Malheus (17 mars 2012)

De/Dem

961 Inlägg
17 mars 2012
#35
Malheus skrev:
Grejen är att folk fortsätter argumentera emot att Volvo respektive BMW ska vara bättre än varandra..
Volvo körde med gammal och beprövad teknik på den tiden vilket är driftsäkert men det kostar i effekt med att göra så. BMW likså Mercedes började med individuell bakaxel för att tjäna väghållning (Eller nåt, jag har inte byggt dem.) Men hur som helst så tävlade ingen av dem i att kunna åka bredast, och förresten. Stel bakaxel är billigare att tillverka *Edit* Tål mera vikt med stel bakaxel också

Tog Honda med i exemplet då det "ända" som skiljer sig mellan nya och gamla Civic är bakaxeln.

Jag har en 460 också..Men det är ju inga "riktiga" Volvobilar enligt många.

volvo stog ju redan 1927 för gammal beprövad teknik då öv4 var omodern.
men jag personligen föredrar driftsäkerhet framför effekt men det är ju en smaksak.
jag är väll antagligen en av dem som påstår att alla bilar det står ''volvo på är en volvo''. min mamma hade en 464a den gick ju överraskande bra om jag får säga det själv.

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

6 632 Inlägg
17 mars 2012
#36
Alla bilar är bra bara man sköter dem..vissa komponenter behöver lite extra omsorg bara.

De/Dem

961 Inlägg
17 mars 2012
#37
Malheus skrev:
Alla bilar är bra bara man sköter dem..vissa komponenter behöver lite extra omsorg bara.

och Volvos bilar behöver knappt någon omsorg* cool

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

huh?
10 427 Inlägg
17 mars 2012
#38
KBAragger skrev:
Malheus skrev:
Alla bilar är bra bara man sköter dem..vissa komponenter behöver lite extra omsorg bara.

och Volvos bilar behöver knappt någon omsorg* cool

"Bara" oljebyte var 6:e månad på B23/B230-familjen tongue tongue


961 Inlägg
17 mars 2012
#39
steifan skrev:
KBAragger skrev:
Malheus skrev:
Alla bilar är bra bara man sköter dem..vissa komponenter behöver lite extra omsorg bara.

och Volvos bilar behöver knappt någon omsorg* cool

"Bara" oljebyte var 6:e månad på B23/B230-familjen tongue tongue

hehe, lätt fixat tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Evildan
17 mars 2012
#40
steifan skrev:
KBAragger skrev:
Malheus skrev:
Alla bilar är bra bara man sköter dem..vissa komponenter behöver lite extra omsorg bara.

och Volvos bilar behöver knappt någon omsorg* cool

"Bara" oljebyte var 6:e månad på B23/B230-familjen tongue tongue

Byta olja?
Man häller i en liter när oljekannan i instrumentgruppen lyser när man kränger hejdlöst (45km/h) genom kurvorna roll


Sök