3556
Sök

bilen immar igen..

17 Inlägg
11 september 2006
Trådstartare
tja, funderar på om det finns några tips..immar igen på rutorna, kanske är kupefiltret? har en 855 t5 men vart fan sitter kupefiltret? snälla tips! samt hur kollar man om det är fel på luftmängdmätaren? bilen går inte alls bra när det är fuktigt o svarar väldigt dåligt på gasen. vid växelbyte dör den sen kommer den igen,Tacksam för snabba svar..

personbilstekniker
147 Inlägg
11 september 2006
Du kan testa om bilen går bättre om du drar ut kontakten till luftmassemätaren, då går bilen på standard värden dvs den ignorerar vad lmm säger. Går den bättre är de troligt att det är lmm.
Angående kupé filtret spontant gissat skulle jag säga att det sitter under handsfacket, det gör det på v70 är inte säker om det gör det på 850:n

18 Inlägg
13 september 2006
Om rutorna immar igen lätt brukar det oftast vara värme-elementet som är trasigt. Gå till en bilkylar-verkstad och be dom kika på det.

Min pappa äger en sån och har sagt att det ofta är det som spökar..

//Adam

104 Inlägg
13 september 2006
Du kan även ha fått vattenläckage in i kupén,om du har riktigt otur.Min golf är sådan,men det är mycket vanligt på just golf.
Eller ett värmepaketsläckage kan det vara,nästan samma problem med imma på rutan.
Hoppas du löser det.smile

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

747 Inlägg
13 september 2006
kj80 skrev:
tja, funderar på om det finns några tips..immar igen på rutorna, kanske är kupefiltret? har en 855 t5 men vart fan sitter kupefiltret? snälla tips! samt hur kollar man om det är fel på luftmängdmätaren? bilen går inte alls bra när det är fuktigt o svarar väldigt dåligt på gasen. vid växelbyte dör den sen kommer den igen,Tacksam för snabba svar..

Sätt på fläkten!!!!!

Älgahäng Räjsing Club

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
13 september 2006
kj80 skrev:

Kolla vid bakrutan.....brukar läcka där ifrån.....

Allt för den där jävla hatten!

Sök