3204
Sök

Kan detta steg driva dom här basarna?

3 187 Inlägg
21 mars 2012
julle3 skrev:
gissa du på de då men då råkar du gissa fel.

jag gissar inte, jag vet att du inte kan något cool roll har märkts rätt tydligt i tråden.

101 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
julle3 skrev:

jag gissar inte, jag vet att du inte kan något cool roll har märkts rätt tydligt i tråden.

jojuste roll tror inte jag hade köpt nå sådant ljud om jag inte visste något var bara nytt med extra batteri
men fick ju svaret ganska direkt sen drev jag på bara alla lacka ju ur när man gjorde de.. undra hur dom ska ha de som inte vet nå om ljud å ska börja starta trådar eller nå sånt lär ju bli utskällda xxx antal ggr innan dom fattar någe.

21 761 Inlägg
21 mars 2012
Eftersom det inte sitter något batteri under motorhuven så kommer alltså båda (alla) batterierna att sitta ganska nära varandra i bagaget. Om man tex sätter dem precis bredvid varandra så är inte "batterisäkringarna" ett måste med tanke på att det dels inte riskerar att kortsluta någonstans och dels att det knappast får plats med två säkringshållare på det korta avståndet.

Att man ska sätta en säkring inom 30-40 cm från varje batteri (som tidigare nämts) gäller ju mest när man ska dra en längre kabel som dessutom går genom plåtväggar, dvs i praktiken med en kabellängd på mer än typ 50 cm. smile

Har du planerat att sätta båda (alla) batterierna nära varandra?

101 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Eftersom det inte sitter något batteri under motorhuven så kommer alltså båda (alla) batterierna att sitta ganska nära varandra i bagaget. Om man tex sätter dem precis bredvid varandra så är inte "batterisäkringarna" ett måste med tanke på att det dels inte riskerar att kortsluta någonstans och dels att det knappast får plats med två säkringshållare på det korta avståndet.

Att man ska sätta en säkring inom 30-40 cm från varje batteri (som tidigare nämts) gäller ju mest när man ska dra en längre kabel som dessutom går genom plåtväggar, dvs i praktiken med en kabellängd på mer än typ 50 cm. smile

Har du planerat att sätta båda (alla) batterierna nära varandra?

jo förstod de ska ju inte vara många cm ifrån batterierna så behöver inga säkringar  smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 mars 2012
Å andra sidan så kör du en osäkrad kabel genom hela bilen om jag har fattat det rätt. Detta innebär att du kommer få NOLL av försäkringsbolaget om det skulle uppstå en kabelbrand.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

409 Inlägg
21 mars 2012
Äh det är jue lugnt, vi behöver inte förklara, killen kan jue redan. Han "driver" jue bara.

101 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Å andra sidan så kör du en osäkrad kabel genom hela bilen om jag har fattat det rätt. Detta innebär att du kommer få NOLL av försäkringsbolaget om det skulle uppstå en kabelbrand.

jag vet inte har inte kollat så noga om jag har säkring på den. ska ta å kolla de när jag kommer till bilen.
har ju inte ännu hunnit köra så många mil pga har inte kortet änn.
stor chans till kabelbrand annars?

101 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Boyakacsha skrev:
Äh det är jue lugnt, vi behöver inte förklara, killen kan jue redan. Han "driver" jue bara.

jo nog vet ja att man ska ha säkrat och vet hur man kopplar batterierna nu också. men inte jag som dragit om elen juu så säkring på just nu vette tusan roll
Senast redigerat av julle3 (21 mars 2012)

3 187 Inlägg
21 mars 2012
julle3 skrev:
big-jepp skrev:
julle3 skrev:

jojuste roll tror inte jag hade köpt nå sådant ljud om jag inte visste något var bara nytt med extra batteri
men fick ju svaret ganska direkt sen drev jag på bara alla lacka ju ur när man gjorde de.. undra hur dom ska ha de som inte vet nå om ljud å ska börja starta trådar eller nå sånt lär ju bli utskällda xxx antal ggr innan dom fattar någe.

bara genom att läsa första sidan i denna tråden så hittar man en MASSA fel som du skriver, så att du är kunnig inom biljud... roll

neee det är du inte..

101 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
julle3 skrev:
big-jepp skrev:

bara genom att läsa första sidan i denna tråden så hittar man en MASSA fel som du skriver, så att du är kunnig inom biljud... roll

neee det är du inte..

Ne skryter ju inte direkt men kopplat in ett å annat paket men första gången med mer batterier.

Sök