3415
Sök

IPhone Aux + Laddare = Tjut i högtalarna !?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Hej.

Jag har en fråga kring billjudet i bilen.

Jag har idag en Chrysler 300C men en originalstereo/Navi enhet i, jag har kopplat in en aux sladd till den och använder min iPhone som spelare.
Men det uppstår ett problem när jag laddar mobilen samtidigt som jag ska lyssna på musik då det uppstår ett högt tjutande ljud. Ljudet är inte där när jag bara lyssnar på musik men det uppstår när jag laddar mobilen samtidigt.
Jag har kollat runt lite och köpte något som heter "ground loop isolator" men det verkar inte vara felet då tjutet är kvar och det tjuter även om bilen inte är på.

Vet ni vad det skulle kunna vara, skulle uppskatta all hjälp.

Mvh.

Inspiration comes standard

267 Inlägg
19 mars 2012
får oxå samma problem ibland bara när jag trycker in usb/mobil sladden

rostskyddsmålare

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Läste runt lite igår och det verkar vara så att det är själva usb adaptern i bilen som ställer till det. Den gör att det tjuter. Måste hitta en bra adapter på 10W - 2.1A och så att det är jämn ström i den.

Håller på och kollar men några affärer online om de kan ta in Scosche reVOLT c2‏

78 Inlägg
20 mars 2012
Edvinoo skrev:
Läste runt lite igår och det verkar vara så att det är själva usb adaptern i bilen som ställer till det. Den gör att det tjuter. Måste hitta en bra adapter på 10W - 2.1A och så att det är jämn ström i den.

Håller på och kollar men några affärer online om de kan ta in Scosche reVOLT c2‏

Jag har samma problem... hittade på dealextreme en bra adapter som gav ut runt 2.1A, tänkte ta hem en sådan från dealextreme och testa..
Senast redigerat av peterniklas (20 mars 2012)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Om det är det som är problemet så är det ju värt att lägga en summa på en bra adapter.
Skulle de vara så att du köper en innan mig så skriv gärna så gör jag samma sak när jag får tid till att inhandla en !

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 mars 2012
Prova att byta jorden till cigguttaget.....
Dels grövre kabel, dels samma jordpunkt som enheten har.
Det funkade för mig....

Just det......glömde säga att det har med jordpotential att göra.
Olika bra jord kan skapa sådana fenomen...
Senast redigerat av Lonefox (20 mars 2012)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök