Det beror på situation och hur pass mycket tid och energi man lägger ner på sin ansökan. Samt om man kan smälla ihop en vettig ansökan eller inte, man kan inte spela dum eller anta att folket på TS är idioter.
Man får helt enkelt komma med bra argument till dels varför man körde för fort och sen väldigt bra argument till att man ska få minskad spärrtid. Att man måste ha bilen privat(typ hämta barnen på dagis) håller inte. Du måste kunna specificera varför du måste ha bilen i ditt arbete för att det ens skall vara lönt. Se ska dessutom din arbetsgivare skicka in en yrkan på varför han/hon vill att du ska få kortad spärrtid.
En yrkan håller nog inte så bra vid ett race mitt i natten på ett industri-område då det mer eller mindre säger sig självt att det är en planerad och medveten fortkrning.
Däremot kan det hålla bra om man t.ex som jag själv kört 60 på en 30 väg av misstag för att jag var ouppmärksam och missade en 50 till 30 strecka som sedan gick över till en 70 strecka. Detta gjorde jag på dagtid med jobbarbilen.
jag lyckades korta ner min spärrtid från 3 till 2 månader pga av detta. Men det var säkert bl.a pga. det var min första förseelse samt att mina argument var realistiska och hållbara. Tillsammans med en bra arbetsgivare som lade ner mycket möda på en yrkan,
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 mars 2012)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.