Kan nog lova att bilen kommer nå sin arbetstemperatur ifall bilen står still och motorn på tomgång oavsett man vill det eller inte pga spillvärmen utav förbränningen. Hurvida din mätare anger korrekt är en annan femma.
Ifall du inte luftat kylsystemet korrekt/ överhuvudtaget tror jag du har ditt svar redan där.
Sedan kan man leta orsaken till varför slangen lossade ifrånförsta början.
* Ifall detta berodde på cylinderkompression som smitit in i kylkanalen pga trasig/ dålig packning. Möjligentillsammans med för högt överladd tillsammans med gammla topplocksbultar som är kassa
* Gammal slang alternativ slangkoppling tillsammans med vibration.
..
Finns fler orsaker än verser i bibeln
För att på ett lätt se ifall du får in kompression i kylkanalerna så låt bilen stå på tomgång skruva av locket till expansions kärlet (gör detta när bilen är kall för att inte orsaka en dekompressions explosion med livet som insatts). Titta sedan efter bubblor i expanionskärlet. Bubblar det (oftast konstant) kan man misstänka topplockspackningen då antagligen kompressionen läcker ut i kylkanalerna villket ger bubblande effekt.
Denna pincip kan endast tillämpas ifall kylsystemet är korrekt avluftat.
Mvh
Anders
Even with cruise control.. you still have to steer.