Ännu en projekt tråd som förhoppningsvis kommer hålla i sej denna gång. har sålt iväg dom andra projekten innan dom blev klara. Men nu ska de byggas i en Audi 100 som är besiktad och rullar för fullt...
Tanken var att de ska bli ett 'diskret' ljudbygge... vill säga, inga plastade dörrar osv.
Har redan kommit en bit.
Hu´n är Alpine! (såklart), en mediaspelare... vill säga utan CD.
Framsystem- Amega Q- Comp 60 drivs av ett 2kanals GAS Steg, ger dem 100rms var.
Baslåda - Kicker 2x10" CVR låda. Drivs av ett Sinus Live SL1500v2 , inte så mycket SQ kanske. men den duger så länge.
De kommer även bli lite om Audin, då den ska få blandannat ny lack... Här är iaf bilen.
varför ett så bra framsystem å driva de me ett så pass "dåligt" steg?
Jag vet, steget gör amegerna verkligen inte rättvisa. De va antingen gas steget eller direkt på sterion. Kommer självklart bytas ut så snart ekonomin räcker till.
bytte steg idag till amegerna, till ett zachry mosfet steg som jag hade liggandes, bara för att prova! sääätan vilken skillnad på ljud. kan bara tänka mej hur de kommer låta med ett riktigt fint klass a/b steg
trevligt, alltid kul med folk som tittar till!, står rätt still nu, vart lite för mycket räkningar denhär månaden. Ska sälja Sinus steget och baslådan i förmån till något mindre.
blir eventuellt en DD sxw 6"bas och ett hertz monoblock, antingen de eller en 8"
trevligt, alltid kul med folk som tittar till!, står rätt still nu, vart lite för mycket räkningar denhär månaden. Ska sälja Sinus steget och baslådan i förmån till något mindre.
blir eventuellt en DD sxw 6"bas och ett hertz monoblock, antingen de eller en 8"
Är sxw en nyare variant av sw 6,5? För jag har en w6,5 som var innan s-modellen kom, dock har jag inte ens provlyssnat den än
Är sxw en nyare variant av sw 6,5? För jag har en w6,5 som var innan s-modellen kom, dock har jag inte ens provlyssnat den än