6 april 2012
Trådstartare
Jag mätte på tempgivaren(den som är till motorstyrningen) och fick ingen kontakt alls, inget utslag på ohm-mätaren. Då borde den alltså vara trasig men det hjälpte inte med en annan tempgivare som hade rätt motstånd. Testade en annan tomgångsreglerventil (tomgångsmotor) men det gjorde heller ingen skillnad.
Det blir ingen skillnad på gången när jag kopplar bort tempgivaren och tomgångsreglerventilen, detta borde ju innebära att styrdatorn har gått in i något felsäkert läge?
Om jag kopplar ur luftmassemätaren så går bilen riktigt dåligt, ingen större skillnad på tomgången men det går knappt att köra med den. Jag har ju felkod för signal från luftmassemätare..
Eftersom felen har kommit efter att jag trimmat bilen med höjt ladd och bränslechip så tycker man ju att det skulle kunna vara något läckage i insug eller intercooler-slangar etc, som har orsakats av det ökade trycket. Jag har inte lyckats hitta någon läcka med hjälp av startgas iaf. Kanske borde undersöka det mera noggrannt.
Jag har kopplat bort batteriet ett par timmar så motorlampan slocknade, men den började lysa nästan direkt när jag startade igen.
/Peter