3697
Sök

Byta Från HU603 till Hu803 S60 -01

74 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Jag tänkte ge mig på och byta ut min Hu 603 mot en Hu803 i min S60 -01:a. Vad jag har förståt så måste jag hitta en som är tillverkad 2001 för att ev inte behöva ladda mjukvara alt hitta en från 2002-2003 (då 2004:an fick en annan/ny Can) och ladda mjukvara, sen har jag hört att EQ och parometrar skiljer sig på S60 och V70, någon som vet om det stämmer?? Vi spontansäger att jag hittar en Hu 803 på ex. skroten från en (V70) -01:a och allt lirar efter monteringen, alltså "rattfunktioner/belysning". Behöver jag ändå ladda mjukvara för att få rätt EQ och div akustik inställningar?? Vore tacksamm om någon har vetskap om dehär. Obs. PA X00 är monterat och Centern oxå..

//Dennis

74 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Va och införskaffade en Hu803 idag. tillverkad 0007 från en V70 01:a. Den fungerade i min även knapparna på ratten, dock så pendlar ljusstykan på displayen och så är ljudbilden väldigt skum. t.ex så spelar högtalarna i hatthyllan inte alls. Blir till att fixa SW hos volvo om det går, och det är min stora fundering nu. Har nämligen läst på forum att installerar man en äldre enhet (oavsätt modell) än den som satt i tidigare så kommer volvo inte att kunna ladda ny SW och min tidigare HU603 va tillverkad 0101 medans Hu803:an är tillverkad 0007. Undrar om detta stämmer??

Vore väldigt tacksam om någon vet..

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 mars 2012
Att ljusstyrkan pendlar beror inte på den automatiska dimningen då? Den borde isf pendla i takt med övriga instrument (klocka, trip osv.). Sensorn sitter ju på klimatpanelen. Det är lätt att den dimmar fram och tillbaks när man sitter med handen i vägen och pillar wink

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

74 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Att ljusstyrkan pendlar beror inte på den automatiska dimningen då? Den borde isf pendla i takt med övriga instrument (klocka, trip osv.). Sensorn sitter ju på klimatpanelen. Det är lätt att den dimmar fram och tillbaks när man sitter med handen i vägen och pillar wink

Ljuspendlingen kom isamband med intallation av HU803:an, inga sånna symtom tidigare. Det är bara displayen på Stereon som pendlar. Hoppas på de bästa nu, att SW fungerar på HU803:an i min, ska in med den nu i veckan och pröva roll

Sök