3630
Sök

HJÄÄLP - billigt och effektivt sätt och öka prestandan?

3 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Tjena allihop jag behöver hjälp med att öka mina hk från 150 till 200 på ett billigt sätt eftersom jag har dåligt om cash kom med förslag bara! effektiva och billiga sätt!!!

*Nästan inga mekkunskaper dock*
Senast redigerat av -Stein- (30 mars 2012)

-Stein- MOTOR NÅÅB

Servicetekniker
160 Inlägg
30 mars 2012
Till att börja med får du köpa dig en bil med 150hk och sedan berätta vilken modell det blev... wink

OG9-3 2.0T Sport Edition

3 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Det är en mitsubishi eclipse -92 smile

-Stein- MOTOR NÅÅB

1 199 Inlägg
30 mars 2012
Hahaha, Inga pengar, då kommer du får det svårt att öka effekten med ~33%

Det enda rätta är väl att rensa bilen på allt onödigt, detta för att minska vikten. Annars blir det nog svårt. Att montera en turbo / kompressor kostar ju pengar, och detta hade du ju ej.

3 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
master_lars skrev:
Hahaha, Inga pengar, då kommer du får det svårt att öka effekten med ~33%

Det enda rätta är väl att rensa bilen på allt onödigt, detta för att minska vikten. Annars blir det nog svårt. Att montera en turbo / kompressor kostar ju pengar, och detta hade du ju ej.

Inga pengar? Jag har dåligt om pengar just nu bara, får jag lite tips så kan jag ju faktiskt vänta tills jag har mer pengar om det behövs.

-Stein- MOTOR NÅÅB

477 Inlägg
30 mars 2012
bara börja spara... billigt "ful" trim ger dig max 10 hk! billigaste du kan göra för att nå 200hk är o överladda och redan där börjar det kosta pengar...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
30 mars 2012
är inte eclipsen utan överladdning ? ( turbo/kompressor)

ett vettigt turbo bygge går på minst 50 tusen + lite till när du är färdig... att sugtrimma kostar ännu mer om du ska ha ut lite effekt. Du kanske kan byta motor? Enklast är ju att byta till en bil med lagom effekt och prestanda, billigare blir det också... Att hålla på och pilla kostar en jävla massa pengar
Senast redigerat av CHEEVA (30 mars 2012)

Sök