3649
Sök

Fick en ovanlig 2a på bes idag

84 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
ja som topic lyder besiktigade min skoda felicia 1.3 lxi 98 idag

fick en 2a på Styrning kärv (ingen återgång) trodde alla bilar med muskelservo va tröga :)

nån som vet vad detta kan bero på hur ja kan felsöka tacksam för svar..

21 761 Inlägg
31 mars 2012
När inte ratten vill gå tillbaka "av sig själv" så brukar det väl betyda att någonting i framvagnen inte är som det ska, tex hjulaxellutningen (castervinkeln?). smile

Är framdäcken ojämnt slitna?

1 319 Inlägg
31 mars 2012
Kassa fjäderbenslager?

kolla även knutarna till rattaxeln så dom inte går tungt
Senast redigerat av Volvofarfar (31 mars 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 265 Inlägg
31 mars 2012
Jag hade de problemet en gång. Jag gjorde en hjulinställning så funka de som de skulle

84 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
styrledsdamasken är skadad tror de kommit in skit där om jag köper en ny damask delad å rengör borde de väl funka

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
31 mars 2012
troligen inte så enkelt fel faktist..tror att styrväxeln är skadad eller inställningen är knas

inte första gången jag hört talas om denna 2:a även om det inte händer varje dag

Kör fort så hinner inget hända...

126 Inlägg
1 april 2012
på en våra bilar så kärvade bägge spindelleder då de gått hål i damasken. I med lite 5-56 så fungerade det igen smile

14 193 Inlägg
1 april 2012
Shadow_line_ skrev:
på en våra bilar så kärvade bägge spindelleder då de gått hål i damasken. I med lite 5-56 så fungerade det igen smile

riktigt bra ide..

perfekt ställe att ha en tatttarlösning för styrlederna är inte så viktiga för det lär inte hända något om dom hoppar isär när man kör

126 Inlägg
1 april 2012
Growe skrev:
Shadow_line_ skrev:

riktigt bra ide..

perfekt ställe att ha en tatttarlösning för styrlederna är inte så viktiga för det lär inte hända något om dom hoppar isär när man kör

är ju lite skillnad på om det glappar eller ej. Glappar de så är de ju bara byta för de får du aldrig genom bess & mot glapp hjälper ingen lösningmedel i världen smile

14 193 Inlägg
1 april 2012
Shadow_line_ skrev:
Growe skrev:
Shadow_line_ skrev:

riktigt bra ide..

är ju lite skillnad på om det glappar eller ej. Glappar de så är de ju bara byta för de får du aldrig genom bess & mot glapp hjälper ingen lösningmedel i världen smile

fast tanken har inte slagit dig varför dom går trögt?

börjar en led gå så trögt att det hjälper att smörja den så kommer snart leden vara helt slut och kommer mest troligen kunna hoppa isär pga det kommer ner grus och skit där som fungerar utmärkt som slippasta ihop med fett och 5-56 smile

fast jag vet dom som slår till på styrleder på undersidan så dom slutar glappa och besiktar bilen istället för att byta dom

fast ett par hundra för en led är lite för billigt för att snåla

jag byter alltid både vänster och höger styrled om en glappar känns meningslöst att göra framvagnsinställning och efter ett par månader glappar den andra leden =/
Senast redigerat av Growe (1 april 2012)

126 Inlägg
1 april 2012
Growe skrev:
Shadow_line_ skrev:
Growe skrev:

riktigt bra ide..

fast tanken har inte slagit dig varför dom går trögt?

börjar en led gå så trögt att det hjälper att smörja den så kommer snart leden vara helt slut och kommer mest troligen kunna hoppa isär pga det kommer ner grus och skit där som fungerar utmärkt som slippasta ihop med fett och 5-56 smile

fast jag vet dom som slår till på styrleder på undersidan så dom slutar glappa och besiktar bilen istället för att byta dom

fast ett par hundra för en led är lite för billigt för att snåla

jag byter alltid både vänster och höger styrled om en glappar känns meningslöst att göra framvagnsinställning och efter ett par månader glappar den andra leden =/

Visst är de så, damasker finns ju där av en anledning. Men bra som tillfällig lösning så man slipper ombess. Men nu var trådskaparen ute efter olika förslag på fel och detta kan vara ett alternativ. Sedan förstår han nog själv att byta den om felet ligger där.

Sök