När inte ratten vill gå tillbaka "av sig själv" så brukar det väl betyda att någonting i framvagnen inte är som det ska, tex hjulaxellutningen (castervinkeln?).
på en våra bilar så kärvade bägge spindelleder då de gått hål i damasken. I med lite 5-56 så fungerade det igen
riktigt bra ide..
perfekt ställe att ha en tatttarlösning för styrlederna är inte så viktiga för det lär inte hända något om dom hoppar isär när man kör
är ju lite skillnad på om det glappar eller ej. Glappar de så är de ju bara byta för de får du aldrig genom bess & mot glapp hjälper ingen lösningmedel i världen
på en våra bilar så kärvade bägge spindelleder då de gått hål i damasken. I med lite 5-56 så fungerade det igen
riktigt bra ide..
perfekt ställe att ha en tatttarlösning för styrlederna är inte så viktiga för det lär inte hända något om dom hoppar isär när man kör
är ju lite skillnad på om det glappar eller ej. Glappar de så är de ju bara byta för de får du aldrig genom bess & mot glapp hjälper ingen lösningmedel i världen
fast tanken har inte slagit dig varför dom går trögt?
börjar en led gå så trögt att det hjälper att smörja den så kommer snart leden vara helt slut och kommer mest troligen kunna hoppa isär pga det kommer ner grus och skit där som fungerar utmärkt som slippasta ihop med fett och 5-56
fast jag vet dom som slår till på styrleder på undersidan så dom slutar glappa och besiktar bilen istället för att byta dom
fast ett par hundra för en led är lite för billigt för att snåla
jag byter alltid både vänster och höger styrled om en glappar känns meningslöst att göra framvagnsinställning och efter ett par månader glappar den andra leden =/
perfekt ställe att ha en tatttarlösning för styrlederna är inte så viktiga för det lär inte hända något om dom hoppar isär när man kör
är ju lite skillnad på om det glappar eller ej. Glappar de så är de ju bara byta för de får du aldrig genom bess & mot glapp hjälper ingen lösningmedel i världen
fast tanken har inte slagit dig varför dom går trögt?
börjar en led gå så trögt att det hjälper att smörja den så kommer snart leden vara helt slut och kommer mest troligen kunna hoppa isär pga det kommer ner grus och skit där som fungerar utmärkt som slippasta ihop med fett och 5-56
fast jag vet dom som slår till på styrleder på undersidan så dom slutar glappa och besiktar bilen istället för att byta dom
fast ett par hundra för en led är lite för billigt för att snåla
jag byter alltid både vänster och höger styrled om en glappar känns meningslöst att göra framvagnsinställning och efter ett par månader glappar den andra leden =/
Visst är de så, damasker finns ju där av en anledning. Men bra som tillfällig lösning så man slipper ombess. Men nu var trådskaparen ute efter olika förslag på fel och detta kan vara ett alternativ. Sedan förstår han nog själv att byta den om felet ligger där.