Du måste byta skärmar säger jag iaf, och då går det med usa blinkers precis som på en 940 måste du modda lite för att få fast dem.
varför byta skärmarna?
har mina orginal skärmar och kör med 940 lysen utan minsta problem samma skärmar men man blir lurad av listen under lyset som gör att det ser ut som andra skärmar fast det är samma
Du måste byta skärmar säger jag iaf, och då går det med usa blinkers precis som på en 940 måste du modda lite för att få fast dem.
varför byta skärmarna?
har mina orginal skärmar och kör med 940 lysen utan minsta problem samma skärmar men man blir lurad av listen under lyset som gör att det ser ut som andra skärmar fast det är samma
Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!
Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!
Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell.
Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!
Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell.
ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?
Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!
Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell.
ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?
Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original. Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.
Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..
Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell.
ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?
Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original. Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.
Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..
Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet. Ber hemskt mycket om ursäkt:)
Till ts: Du behöver alltså inte byta skärmar. Här är skillnaden mellan 940 och 740 blinkersglas. Såhär ser 740 blinker ut på plats. Precis som det var sagt passar alltså 940 ypperligt förutom i nederkant men det justeras med andra lyktlister ifrån 940.
ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?
Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original. Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.
Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..
Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet. Ber hemskt mycket om ursäkt:)
nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen
91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar
inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra eftersom hela bilen varit skit
men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort
framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven
Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original. Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.
Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..
Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet. Ber hemskt mycket om ursäkt:)
nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen
91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar
inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra eftersom hela bilen varit skit
men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort
framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven
Du har rätt. Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745. Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt. Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen ) Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (5 april 2012)
Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet. Ber hemskt mycket om ursäkt:)
nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen
91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar
inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra eftersom hela bilen varit skit
men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort
framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven
Du har rätt. Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745. Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt. Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen ) Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.
huven passar inte från 90-92 heller om man ska vara petnoga för den har inte samma form vid lysena kanske inte alla som ser det men jag stör mig sjukt mycket över det
har byggt om några äldre 740 med 940 front inte mycket svårare det lite plåtklippning bara
nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen
91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar
inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra eftersom hela bilen varit skit
men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort
framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven
Du har rätt. Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745. Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt. Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen ) Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.
huven passar inte från 90-92 heller om man ska vara petnoga för den har inte samma form vid lysena kanske inte alla som ser det men jag stör mig sjukt mycket över det
har byggt om några äldre 740 med 940 front inte mycket svårare det lite plåtklippning bara
Se där ja. måste ta mig en närmare kik på det där. inte märkt nått alls hehe
Ja jag kan inte svära på att torpedplåten är annorlunda men eftersom linjerna går lite annorlunda med 940 huven så tror jag de är annorlunda även i "den änden".
Ja jag kan inte svära på att torpedplåten är annorlunda men eftersom linjerna går lite annorlunda med 940 huven så tror jag de är annorlunda även i "den änden".
jo risken är rätt stor att den skiljer någonstans i bakhuvudet så får jag för mig att den skiljer
kan ta ett kort om jag är ute vid bilen idag på motorhuven hur illa den stämmer
Tja vill oxå sätta 940 front på min 92a men alla säger fortfarande helt olika. så nu undrar jag EN GÅNG FÖR ALLA Vad är det EXAKT som behövs till en 92a för att byta till 940. Måste man verkligen ha: Blinkers Skärmar Huv List under lampor grill lampor plastfästen som håller lampor o grill Plåtarna bakom lampor spoiler
Vissa säger att de skiljer om man inte byter skärmar o huv vissa säger de e samma på 740. Någon som har bild på när 740ins skärmar huv o blinkers sitter på tillsammans med 940 grill o lampor?
de skulle finnas bilder här i tråden men de finns ej längre?
Nu vi ja veta exakt o skriv enbart om du själv vet till 101% och gjort det själv.
Tack så mycke till den som vill slutföra detta.
Vill ju veta vad jag måste köpa så jag inte bara köper hälften o sen måste ja ha alla andra delar iallafall.
Tja vill oxå sätta 940 front på min 92a men alla säger fortfarande helt olika. så nu undrar jag EN GÅNG FÖR ALLA Vad är det EXAKT som behövs till en 92a för att byta till 940. Måste man verkligen ha: Blinkers Skärmar Huv List under lampor grill lampor plastfästen som håller lampor o grill Plåtarna bakom lampor spoiler
Vissa säger att de skiljer om man inte byter skärmar o huv vissa säger de e samma på 740. Någon som har bild på när 740ins skärmar huv o blinkers sitter på tillsammans med 940 grill o lampor?
de skulle finnas bilder här i tråden men de finns ej längre?
Nu vi ja veta exakt o skriv enbart om du själv vet till 101% och gjort det själv.
Tack så mycke till den som vill slutföra detta.
Vill ju veta vad jag måste köpa så jag inte bara köper hälften o sen måste ja ha alla andra delar iallafall.
Eftersom du har en 92a så räcker det med att du köper :
Blinkers,strålkastare och listerna under, samt kofångaren för ett lite bättre utséende.