2771
Sök

Golf 2 gti 16v. Startar inte när bilen är varm.

13 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Tjena har ett problem med min golf gti 16v. den startar jätte lätt när den är kall bilen, men sen när man har haft igång den så den har kommit upp i temp och stänger av den och ska starta igen så är den jätte trög den startar alltså inte så då får man vänta i 30min eller nåt så kanske den startar. startmotorn tar ju i när man ska starta bilen när den är varm.. förstår mig inte på detta felet riktigt har testat massa grejer men inget har funkat hitils.. startmotorn är bytt med så inget med den heller. man kan säga att det hugger imot när man ska starta bilen när den är varm.. Tacksam för snabba svar och tips!!

3 Inlägg
18 augusti 2012
Hej, jag har en likadan bil årsmodell -90 och har exakt samma problem. Den startar perfekt när motorn är kall men efter att den varmkörts så är den extremt svår startad. Under körning fungerar den som den ska. Jag har ingen aning om vad det beror på, har läst massa forum inlägg lite överallt och det verkar som att väldigt många har detta problemet. Folk har bytt lite allt möjligt men inget verkar lösa detta. Har du provat att rulla igång den när den är varm? Jag och pappa var på Jula igår men de hade inte det vi skulle ha så vi gick bara in och ut igen. När vi kom ut startade den inte men den hoppade igång när vi rulla den... Även jag är väldigt tacksam för tipps på hur man fixar detta...

42 Inlägg
18 augusti 2012
sänk tändningen!

3 Inlägg
19 augusti 2012
oo Tack för tipset men hur gör man?

Sök