Ja nu när tändvätskan åter börjat flöda i kroppen kanske det vore dags att starta en projekttråd här.
Har ju de senaste veckorna endast uppdaterat med hjälp av bloggen här men nu blir det ändring på detta.
Jag vet inte riktigt vilken version jag skall säga att bilen är i nu.
Den har ju trots allt varit i min ägo sedan oktober 2006 och haft lite olika utseenden
Men för att göra en lång historia kort!!
Bilen införskaffades av mig i oktober 2006.
Alltid kännt att en Sjua var det som jag suktade efter mest även om det fanns bilar som Skyline och Supra
Sagt och gjort så hämtade jag hem den från England vilket var, även om det blev jobbigt i efterhand, en riktig hit!
Importföretaget som ajg var i kontakt med ville ha 120K för att ta hem den och regga in den.
Men varför slänga pengarna i sjön?
Kostade mig runt 75K att få hem den och regga in den
Tanken från början var som vanligt när man är ung och dum, en show bil!
Köpte mig ett bodykit, fälgar och vinge och tänkte det här går snabbt att fixa.
Men det slutade ju med att man började på för många ställen och där någonstans började motivationen försvinna.
Sommaren 2009 skickades motorn till Rotaryperformance, tyvärr är den fortfarande kvar där.
Det har varit mycket som satt käppar i hjulen för mig, arbetsskador och flytter.
Men nu står jag äntligen med bilen uppe i Göteborg och håller på med inredningen.
Denna gången SKALL det göras på rätt sätt och varken slarvas eller stressas.
Jag har satt upp några mål som jag tänker nå innan sommaren är slut.
Följande skall vara gjort!
Inredningen skall vara tillbaka [X]
Karossen skall vara nästintill klar för lack []
Har jag kommit längre än det så är det bara en bonus.
Men jag måste också vara realist då jag har en massa annat som tar upp min tid.
Så här såg den ut direkt efter ankomst från England
Efter lite kladd med bodykitet som jag beställde såg den ut så här
Ankomsten till Göteborg för 2 veckor sedan
Alla slags kommentarer mottages, behöver inte alltid vara snälla sådana heller
Men är det något som ni som läser detta har synpunkter på eller bara undrar varför jag gjorde på detta sättet, så bara skriv och fråga mig.