3302
Sök

Hjälp med matning till dimljus!:D

9 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
Tjenare! har en E50 amg och tänkte byta ut mina H3 dimljus till h3 Led lampor i själva insatsen (byta glödlampa)

då kommer jag till problemet då en diod bara kan lysa genom en matning och inte genom båda som en halogenlampa,

När karosen är + laddad och kabel är - laddad och lampan är + laddad i kabel och - laddad i "höljet"

Hur ska jag gå till väga för att fixa det ?
finns det andra lampor som är "polvända"

Mvh Ahlén tacksam för svar.

Medlem i SSC club

Elektriker
718 Inlägg
10 april 2012
Karossen + laddad? Hur menar du med det?tongue Menar du att korossen inte är jord utan kabeln är jord och karossen skulle vara +?

Och dioden antar jag ska ha en + och jord, medans halogen menar du går till två +? Njä tror du får förklara bättre, eller så är det jag som är dum. Fattar inte hur du menar riktigt?tongue

Som att kasta vatten i sjön.

9 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
ja alltså att ur kabeln kommer jord och skälva höljet där lampan läggs emot är + laddad samt lampan har + på kabelutgången och minus i höljet behöver lixom vända det big_smile

Medlem i SSC club

Elektriker
718 Inlägg
10 april 2012
Alltså, karossen lär ju inte vara +, utgår jag ifrån, eller har merca nå special system? Ja vad vet jag:P

Antar du menar nått i stil med att själva sockeln på lampan är + och "stiftet" längst ner på lampan får - som det är just nu? Eller?tongue

Och LED lampan är alltså motsatt "stiftet" är + och sockeln är minus/jord?

Det är inte så att det går en kabel till höljet/sockeln och en till själva stiftet? Isf borde det väl bara vara att lägga om kablarna?

Inte säker att jag förstår hur du menar, att du säger att karossen är + gör mig lite förvirrad, inte super duktig på bil el, men de känns lite bakvänt om merca gjort så? Eller, jävligt mkt bakvänt.

Aja hoppas jag är till nån hjälp, värsta som händer är väl att säkringen flyger;P

Bingolotto elller !
79 Inlägg
10 april 2012
Det var nog den bästa beskrivningen nånsin big_smile

Men en del bilar har ju ständig plus till sina ljus, och så startar dom ljusen genom att skicka ut jord.

Följ kabeln som går till dimljuset så långt du kan, nånstans kommer det ju en kontakt där du förhoppningsvis kan pilla ur stiften ur kontakten och byta plats på dom..
Annars borde det funka att skifta kablar vid dimljuset.. Ingen raketforskning detta så krångla in till det för mycket i huvudet nu tongue

Att köra tattarvarianten och klippa, byta plats på kablarna och skarva funkar ju, men det beror på hur rädd man är om bilen.

9 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Men en del bilar har ju ständig plus till sina ljus, och så startar dom ljusen genom att skicka ut jord.
precis så! tack ska försöka med detta big_smile

Medlem i SSC club

Elektriker
718 Inlägg
10 april 2012
Haha ja det verkar ju lösa sig till slut iaf..tongue

Ja att man styr med jorden är ju inge krångel i sig, det var detta snack om + i karossen som gjorde att man blev lite offside, minst sagt:Phaha

Sök