aga = svetsad diff, det gör man på typ volvo 740 när man ska sladda på isen, roligt att sladda med om bilen är värd 3tusen, både hjulen rör sig exakt lika och tuggar när man svänger. om man ändrar sig så är de lättast att byta bakaxel.
Lamell, sitter flera lamellskivor typ små kopplingslameller om man ska förklara enkelt som har en viss friktion mellan sig och gör då att båda hjulen bill röra sig lika men har ändå en möjlgihet att röra sig individuellt av varandra, massa plus då de är roligt att åka med och tuggar oftast inte något, tråkgit att de kostar endel om man ska ha en ny.
Slung sitter i 940 på vissa modeller, är typ en "spärr" som slår i när det ena hjulet snurrar fortare än det andra, funkar upp till 30-40km/h går att spänna på, billig och hyfsat lätt att få tag på men går sönder lätt om man ska sladda på asfalt:P eller börna!
lite enkelt förklarat, finns nog dom som skriver bättre men gjorde ett försök:)
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!