3592
Sök

trimkam till 740 glt 16v.

2 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
hejsan ja undrar om det finns någon som vet vart man kan få tag i  trimkamaxlar till en volvo 740 glt 16v?
ha sökt hur länge som hällst efter det men kan ej hitta.
skulle uppskatta ett svar.
mvh fredrik

397 Inlägg
fritidsprofessor
1 197 Inlägg
14 september 2006
Har inte heller sett att det dräller av trimkammar till 16v-toppen.. Däremot finns det gott om olika satser med ställbara kamdrev. Ett tecken på att kammarna är rätt shyssta?, kanske bara behövs lite justering så blir det roligare...   mvh//tompa

10 287 Inlägg
14 september 2006
Ont om kammar till 16V....
Alla ämnen är slut :-(

Avgassidan är bra som den är, insugssidan är problemet. Porta, större ventiler och måhända en omställd avgaskam på insugssidan är vad jag tror är det "bästa".

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
17 september 2006
www.enem.se har du kollat om dom har?

1 639 Inlägg
17 september 2006
Sharky skrev:
Ont om kammar till 16V....
Alla ämnen är slut :-(

Avgassidan är bra som den är, insugssidan är problemet. Porta, större ventiler och måhända en omställd avgaskam på insugssidan är vad jag tror är det "bästa".

/Göran

Omställd avgaskam på insugssidan ????? hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

10 287 Inlägg
17 september 2006
Jepp....alla trick är bra utom dom dåliga-...;-)
(Jag kör omställd och omslipad avgaskam på min motor, iofs turbo men principen är densamma på Volvos röda 16V toppar)

/Göran

mrcelica skrev:
Omställd avgaskam på insugssidan ????? hmm

(Groucho Marx).

321 Inlägg
17 september 2006
jag tror inte han menar modifikationen utan hur du skrev vad han skulle göra.. ställa om en avgaskam på insugsidan är ju lite svårt:P

EViLution!

10 287 Inlägg
18 september 2006
Svårt? Tillochmed för en planta som mig så tog det mindre än en timma att borra nytt styrhål i kamdrevet så att kamläget skulle stämma, sätta dit kammen och mäta in den med mätklocka.

Fast problemet är nog att få tag på någon som vill berätta hur den skall ställas, dom som gör sånt här vill nog ta hela toppjobbet så att dom tjänar pengar på det och inte bara berätta sina "hemligheter" rakt av.

BTW, jag tror inte Enem har ämnen kvar. För två år sedan så köpte Roger Skrifvars upp dom sista kända ämnena till 16V toppen.

/Göran

Alx440 skrev:
jag tror inte han menar modifikationen utan hur du skrev vad han skulle göra.. ställa om en avgaskam på insugsidan är ju lite svårt:P

(Groucho Marx).

25 Inlägg
6 augusti 2008
har hört de inte gör så jävla stor skillnad på att byta kammar bara vissa väder.... prata med en han å en kompis hade gjort allt lika men den ena hade trim kammar i å den gick liite bättre i vissa väder

Sök