2847
Sök

Polisen gör inget

59 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Ja i sommars blev min Kawasaki KX 125 -01 snodd i hässelby av nåra jävlar.
Jag var ute och leta när jag såg dom så jag försökte prejade med bilen men misslyckades och sen såg jag den aldrig mer. Sen såg en man på en mopedverkstad den och killen som hade den och han vitnade till brottet. Sen såg mannen från verkstaden han igen när han hade snott en bil. Han gick fram till polis och sa att han hade snott min cross också. Men vad gör Polisen inte ett skit. Det tycker jag e synd.
Senast redigerat av ArneDeRussian (13 april 2012)

1 265 Inlägg
13 april 2012
Dom jobbar väl för fullt, igår klaga dom på mina dimljus?
Dom gör bara lätta jobb de är bara att inse

1 624 Inlägg
13 april 2012
haha.

arenwik
13 april 2012
Sån har dom ju inte tid med wink Dom måste ju ta alla dessa galningar som ligger 90 på 70 vägar!!

Meldem
917 Inlägg
13 april 2012
Okej.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

671 Inlägg
13 april 2012
Det finns mycket på nätet angående Polisen prioriteringar.
Om vår Svenska tafatta helt värdelösa Poliskår gav sig på brottslingar så skulle vi direkt se hur värdelösa dom var på att klara upp riktiga brott. Så för att hålla fanan och statistiken högt så tar man de som ger snabb inkomst och lite trubbel. M a o vanliga arbetare......

1 319 Inlägg
13 april 2012
endorfinslaven skrev:
Det finns mycket på nätet angående Polisen prioriteringar.
Om vår Svenska tafatta helt värdelösa Poliskår gav sig på brottslingar så skulle vi direkt se hur värdelösa dom var på att klara upp riktiga brott. Så för att hålla fanan och statistiken högt så tar man de som ger snabb inkomst och lite trubbel. M a o vanliga arbetare......

Vad är Riktiga brott enligt dig då? Sen är det inte heller upp till den enskilda polismannen att bestämma hur dom jobbar. Jag är knappast en av dom som älskar polisen, uppväxt i en dysfunktionell alkoholiserad kriminell familj och har fått se många baksidor. Men jag kan fortfarande inte förstå ditt tankesätt, Vad är det dom kan sätta dig vanliga arbetare för då? Inte mycket. Kör man alldeles för fort har man enbart sig själv att skylla, kör man rattfull har man endast sig själv att skylla osv osv. Vad tycker du att dom borde göra och förändra?

_----------'

1 319 Inlägg
13 april 2012
ArneDeRussian skrev:
Jag var ute och leta när jag såg dom så jag försökte prejade med bilen men misslyckades och sen såg jag den aldrig mer. Sen såg en man på en mopedverkstad den och killen som hade den och han vitnade till brottet. Sen såg mannen från verkstaden han igen när han hade snott en bil. Han gick fram till polis och sa att han hade snott min cross också. Men vad gör Polisen inte ett skit. Det tycker jag e synd.

Vad Tycker du själv att dom ska göra? Om din cross är laxad lär den vara borta ett bra tag. Polisen kan ju knappast trolla fram din MC ur sin hatt. Kom ner till verkligheten.

_----------'

59 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
ArneDeRussian skrev:

Vad Tycker du själv att dom ska göra? Om din cross är laxad lär den vara borta ett bra tag. Polisen kan ju knappast trolla fram din MC ur sin hatt. Kom ner till verkligheten.

de har sett den och visste att den var snodd men gjorde inget och så la dom ner fallet efter en dag

Saabifierad
2 031 Inlägg
14 april 2012
Det är inte polisen som bestämt att de ej prioriterar dessa brott, det är politikerna som genom önskemål, krav och strypta budgetar gör att polisen ej har resurser eller får lägga resurser på dessa brott. Så vad kan man göra om man anser att det måste till en förändring? jo man får prata med politikerna.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
14 april 2012
Slash skrev:
jo man får prata med politikerna.

Som struntar fullständigt i vad vi svenska folket tycker.

KHRacing
14 april 2012
Sedan när styr svenska politiker den svenska polisens insatser ?

Så är det i USA. inte här
Senast redigerat av KHRacing (14 april 2012)

* Studerande *
563 Inlägg
14 april 2012
Tyvärr e polisen "inge vidare" på att lokalisera vad gäller spåra/leta upp stulen eller försvunnen privat ägodom, men däremot är de "bra" vad gäller kollektiv/allmän nyttigheter/resurser..

365 Inlägg
14 april 2012
KHRacing skrev:
Sedan när styr svenska politer den svenska polisens insatser ?

Sedan dagen justitiedepartementet fick den uppgiften - och så har det nog varit väldigt länge.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

* Studerande *
563 Inlägg
14 april 2012
KHRacing skrev:
Sedan när styr svenska politiker den svenska polisens insatser ?

Så är det i USA. inte här

Har du glömt att det är den svenska regeringen som utser länspolismästarna och ledamöterna i samtliga polisstyrelser?

Finns annars en rapport/utvärdering att läsa/ladda ner från Statskontret wink

ArneDeRussian skrev:
[
de har sett den och visste att den var snodd men gjorde inget och så la dom ner fallet efter en dag

Om det är så svart på vitt som du säger så ska du självklart anmäla polisen (JO-anmälan..?)

Att klaga här på garaget släpper visserligen ut aggressioner, men hjälper dig inte att få tillbaka dina prylar

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Winterdrift skrev:
KHRacing skrev:
Sedan när styr svenska politer den svenska polisens insatser ?

Sedan dagen justitiedepartementet fick den uppgiften - och så har det nog varit väldigt länge.

polisen insatser styrs främst av LKC, väcka åtal är åklagarnas jobb, förundersökningen sköts oftast av polisen men ledas av åklagare, så lång är det inga politiker inblandade

men självklart så styrs polisens generella prioritering indirekt av bl.a. politiker smile
Senast redigerat av RightFront (14 april 2012)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Sök