3164
Sök

Piffa till svart plast

191 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Jag har ganska mycket svart plast på utsidan av bilen. Under vintern har den blivit lite grådaskig å matt. Hur får jag den djup svart igen. Har polertrasor med silikonmedel i. Tror ni det skulle funka?

191 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare

357 Inlägg
13 april 2012
Alldeles säkert, men dessa gör listerna feta vilket drar åt sig ny smuts så resultatet blir varken bra eller långvarigt.
Köp en bra silikonfri vinylpolish/glans/gucka, dessa använder man ju även på däck, instegslister, gummi mattor etc.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

191 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare

139 Inlägg
13 april 2012
finns inget bättre medel en Concept Vista  och resultater håller tvätt efter tvätt:)
Senast redigerat av miken (13 april 2012)

679 Inlägg
13 april 2012
värme pistol

191 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Bompeman skrev:
värme pistol

Öhm. Hur då tänkte du?

679 Inlägg
13 april 2012
HayesNine skrev:
Bompeman skrev:
värme pistol

Öhm. Hur då tänkte du?

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1032410

191 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Ballt! Hur gör man?

357 Inlägg
13 april 2012
Det där fungerar bara på vissa plaster, bla volvos gamla, samt vissa passat modeller mm, men många måste man behandla med något preparat.

MVH/

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

1 168 Inlägg
13 april 2012
Är de förjävligt så hade jag sprutat på lite mattsvart på listerna smile

arenwik
13 april 2012
miken skrev:
finns inget bättre medel en Concept Vista  och resultater håller tvätt efter tvätt:)

+1 underbart medel

* Studerande *
563 Inlägg
13 april 2012
Jag plockade lös all exteriör lister runt om fordonet & körde plasti-dip (svart) över, resultatet blev mkt bra!

Annars kan du måla/lacka dem med valfri kulör, men lättast blir de om du tar bort/monterar ner alla lister först & sedan kör dem en efter en (Helst i ett utrymme med god ventilation).
Senast redigerat av Ljepone (13 april 2012)

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
13 april 2012
Jag har hört folk som stryker typ matolja på dem, har aldrig testat själv men det sägs ge ett helt okej resultat...nån som har erfarenhet?

En gång Volvo, Alltid Volvo

357 Inlägg
13 april 2012
Nackdelen med plastidip är att den är oljebaserad och löses upp när du kör en asfaltslösare på kärran..
Mkt trevlig produkt i övrigt.

MVH/

Ljepone skrev:
Jag plockade lös all exteriör lister runt om fordonet & körde plasti-dip (svart) över, resultatet blev mkt bra!

Annars kan du måla/lacka dem med valfri kulör, men lättast blir de om du tar bort/monterar ner alla lister först & sedan kör dem en efter en (Helst i ett utrymme med god ventilation).

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

357 Inlägg
13 april 2012
Allt som är fett funkar ju bra att "mätta" plasten men, men det ger ingen hållbarhet, och gör att listerna drar åt sig skit.

MVH/

Woogensea skrev:
Jag har hört folk som stryker typ matolja på dem, har aldrig testat själv men det sägs ge ett helt okej resultat...nån som har erfarenhet?

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
13 april 2012
KaptenHaddock skrev:
Allt som är fett funkar ju bra att "mätta" plasten men, men det ger ingen hållbarhet, och gör att listerna drar åt sig skit.

MVH/

Woogensea skrev:

Jo, fick den känslan med, men det kan ju va billigt kanske....inte vet jag....Såg det tipset häromdan, tydligen många som gör så, själv har jag aldrig tänkt tanken....men så har jag ju lackade lister med smile

En gång Volvo, Alltid Volvo

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 april 2012
varmlufts picka eller automatolja brukar fuunka ganska bra!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

* Studerande *
563 Inlägg
13 april 2012
KaptenHaddock skrev:
Nackdelen med plastidip är att den är oljebaserad och löses upp när du kör en asfaltslösare på kärran..

MVH/

Ingen anning om den gör det eller ej.hmm  Men sedan så kör man/ni väl avfettningen/lösningsmedlen från "midjan och ner" alt runt stänkskärmarna/hjulhusen?

Själv kör man enbart på BmW´s  schampo&vax (2in1) när jag tvättar bilen i GDS-hallarna (Undviker alla former avfettningar etc)... Blir ren varje gång wink

357 Inlägg
13 april 2012
Mja det beror ju på vart det finns asfalt som ska avlägsnas:)
Men det står emot alkalisk avfettning och schampo etc mkt bra, bara asfaltslösaren som den inte pallar.

MVH/

Ljepone skrev:
KaptenHaddock skrev:

MVH/

Ingen anning om den gör det eller ej.hmm  Men sedan så kör man/ni väl avfettningen/lösningsmedlen från "midjan och ner" alt runt stänkskärmarna/hjulhusen?

Själv kör man enbart på BmW´s  schampo&vax (2in1) när jag tvättar bilen i GDS-hallarna (Undviker alla former avfettningar etc)... Blir ren varje gång wink

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

Sök