3587
Sök

Opel manta startproblem

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
tja. jag har nybytt motor i min manta till en likadan motor, och den fungerade fint i donatorbilen men nu när jag ska starta den så vill den inte gå. den får bensin och har tändning och samma luftmassemätare som satt då den startade, den startar men går bra några sekunder sen dör den, och gasar man dör den ännu snabbare någon som vet vad det kan va för fel???? sad

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
13 april 2012
har du rört fördelaren nånting. annars testa och nolla motorn samt fördelaren.

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
pukan2 skrev:

ne det har jag inte. hmm okej får testa de.

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
13 april 2012
alex_152 skrev:
pukan2 skrev:

ne det har jag inte. hmm okej får testa de.

det är värt ett försök.

glöm inte nolla fördelaren med.

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
för de enda som jag tog lös när jag bytte motor var generator och startmotor allt annat satt kvar......

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
13 april 2012
alex_152 skrev:
för de enda som jag tog lös när jag bytte motor var generator och startmotor allt annat satt kvar......

du har inte glömt nån slang eller satt nån kontakt fel.

sitter sladden till fördelaren.

3 182 Inlägg
13 april 2012
en fråga varför böt du motor från början.

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
pukan2 skrev:
en fråga varför böt du motor från början.

för den som satt där hade pajat

omega 3000 renovering

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
jag ringde och prata med en som kört rally med dom motorerna och jag gjorde så att jag koppla bränslepumpen direkt till + och den startar direkt men när jag vrider av från tändning så dör den direkt. och han sa att det var ett relä som var trasigt som bryter strömmen direkt jag vrider av från tändning och gör så den dör!

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
13 april 2012
alex_152 skrev:
jag ringde och prata med en som kört rally med dom motorerna och jag gjorde så att jag koppla bränslepumpen direkt till + och den startar direkt men när jag vrider av från tändning så dör den direkt. och han sa att det var ett relä som var trasigt som bryter strömmen direkt jag vrider av från tändning och gör så den dör!

låter som bensinpumpsrelät är trasigt. det sitter om jag inte mins fel på det fjäderbenstorn som luftburken sitter på eller sida.

183 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
pukan2 skrev:
alex_152 skrev:

låter som bensinpumpsrelät är trasigt. det sitter om jag inte mins fel på det fjäderbenstorn som luftburken sitter på eller sida.

okej ska kolla upp de.
tack för hjälpen smile

omega 3000 renovering

183 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
lite framsteg idag idag startar den går ett tag sen dör den......och gasar man dör den, ska byta alla relän och styrboxen från donator bilen

omega 3000 renovering

183 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
nu vet jag inte snart vad de kan va för fel har bytt styrboxen, har bytt reläet till bränslepumpen kollat tändningen har bytt ett till relä. men ändå så dör den. den startar går  5-10 sekunder sen dör den, och gasar man bara lite dör den direkt sad nån som vet vad felet är?? sad
Senast redigerat av alex_152 (14 april 2012)

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
14 april 2012
alex_152 skrev:
nu vet jag inte snart vad de kan va för fel har bytt styrboxen, har bytt reläet till bränslepumpen kollat tändningen har bytt ett till relä. men ändå så dör den. den startar går  5-10 sekunder sen dör den, och gasar man bara lite dör den direkt sad nån som vet vad felet är?? sad

du har väll kopplat soppaslangarna rätt på insprutet. väldigt lätt hänt att man sätter dom fel.

183 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
pukan2 skrev:
alex_152 skrev:

du har väll kopplat soppaslangarna rätt på insprutet. väldigt lätt hänt att man sätter dom fel.

ne dom sitter rätt de ända man kan göra fel där är om man kopplar fel så bensinen kommer på returen

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
14 april 2012
alex_152 skrev:
pukan2 skrev:
alex_152 skrev:

ne dom sitter rätt de ända man kan göra fel där är om man kopplar fel så bensinen kommer på returen

jobbigt fel sitter tänd kablarna rätt. testa att lossa på fördelaren och vrid på den när du väll får i gång den.

225 Inlägg
14 april 2012
alex_152 skrev:
pukan2 skrev:
alex_152 skrev:

tror de va så han menade. har du provat köra bensinpumpen med en kabel direkt från batteriet?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

Svetsare
1 188 Inlägg
14 april 2012
hade samma problem me min nyss då va de den gröna kabeln på tändspolen som spöka, ett förslag bara.

(Bara fantasin sätter gränserna)

3 182 Inlägg
14 april 2012
mbfidde skrev:
alex_152 skrev:
pukan2 skrev:

tror de va så han menade. har du provat köra bensinpumpen med en kabel direkt från batteriet?

det va det jag menade om du satt soppa in på soppa ut och så soppa ut på soppa in. den där gröna sladden är ett standard fel på mantorna.

183 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
bensinslangarna sitter där dom ska. och har kört bränslepumpen på plus hela tiden för den får för lite ström till bränslepumpen så den går inte igång. hittade en vakumslang som vart trasig bytte den och de vart skillnad direkt men den dör ändå då man gasar....

omega 3000 renovering

Sök