Hur funkar egentligen fördelningslådan på dessa då? Ska jag behöva köra in den och ta mig en funderar nu
Fördelningslådan på dom här har ju bara hög och lågväxel, alltså bara ett drev extra. den skapar ingen fördelning på hjuldrivningen som vissa bilar har typ 60/40. 50/50 + ingen mellandiff= jobbiga svängar på allt utom snö. Så jag blir nog nöjd med bakhjulsdrift på den här
Har lackat mätarhållaren jag snickrade och måste medge att det blev rätt bra:
inte så att du är intresserad av en ea82T motor ? borde ju passa som handen i handsken på din bil. eller tja en komplett coupé som gått på isen en säsong . pm:a mig ifall det är intressant. vi pratar typ panta burk pengar för hela bilen.
Blir inte mycket tid för annat än skolan när studenten närmar sig men idag har jag iaf hunnit montera växelspaken och linkaget i kardantunneln och satt dit mellanaxeln. Gjorde lite mer på avgassystemet, jobbigt med vinklar...
Jag vet, jag är seg på att uppdatera men som sagt studenten närmar sig..
I helgen har jag iaf svetsat klart avgassystemet, kortat växelspaken, kopplat in varvräknaren och snickrat lite på mittkonsolen. Hade inte möjlighet till kamera så fler bilder kommer snart! här ser ni hur mittkonsolen blir iaf
Till att börja med så tog jag hem amerikalysena för att renovera dem, (spruckna glas och allmänt risiga) men när jag sökte efter ett nytt glas på ebay så hitta jag dom här!
sen så fick jag en trevlig studentpresent, 2st JBL GTO652 6,5" att ha i dörrarna och det ska kombineras med en 12" GAS bakom stolarna som drivs av mitt nya caliber-slutsteg på 1000w